رهبر 13 ساله یک گروه تروریستی زندانی نمی شود / علت عجیب !

به گزارش رکنا،  رهبر یک گروه افراطی نئونازی که حمله به کنیسه‌ای در لاس‌وگاس را طرح‌ریزی کرده بود، نوجوانی ۱۳ ساله بود.

او در فضای آنلاین خود را «فرمانده» می‌خواند و از طرح‌ریزی حملات انتحاری به اهدافی در آمریکا خبر می‌داد. ساکن استونی، از کشورهای حاشیه دریای بالتیک بود و واحدی موسوم به «واحد جنگ آتشین» (Feuerkrieg Division) را رهبری می‌کرد و به اعضای گروه اش روش‌های تولید بمب را آموزش می‌داد و قصد داشت برای راست‌گرایان افراطی کمپ آموزشی تاسیس کند. با این همه، وقتی فهمید عزم مقام‌های امنیتی برای دستگیری‌اش جزم شده، ارتباط خود با این گروه را قطع کرد.

حالا پس از کش و قوس‌های فراوان و با همکاری‌های صورت گرفته از سوی خانواده متهم، پلیس استونی توانسته است این فرمانده خودخوانده نئونازی را شناسایی کند، اما قانون مانع از بازداشت او می‌شود، چون او فقط ۱۳ سال دارد.

هری پوسپ، سخنگوی پلیس امنیت استونی، در این‌باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: «از آن‌جایی که در این پرونده با کودکی زیر سن ۱۴ سال روبه‌رو شده‌ایم، قوانین کیفری اجازه پی‌گرد قانونی او را نمی‌دهند و به همین دلیل باید از روش‌های قانونی دیگر برای از بین بردن خطرات احتمالی بهره بگیریم.»

پلیس استونی اشاره‌ای به جایگاه «فرماندهی» این کودک ۱۳ ساله نکرده است، اما بررسی‌هایی که هفته‌نامه آلمانی اشپیگل روی متن «چت»‌های «واحد جنگ آتشین» انجام داده است، نشان می‌دهد که او در این مکاتبات خود را بنیان‌گذار این گروه می‌خواند و می‌گوید که ساکن «سارما» بزرگ‌ترین جزیره استونی است.

به گفته مقام‌های امنیتی استونی، این گروه که با گرایش‌های تروریستی ایده‌هایی همچون «جنگ نژادی» را تبلیغ و ترویج می‌کرد، «ساختاری نامتمرکز» داشت و این کودک ۱۳ ساله اگرچه ادعای رهبری داشت، نمی‌تواند به عنوان «رهبر» تحت تعقیب قانونی قرار گیرد. مقام‌های امنیتی استونی تایید کرده‌اند که او یکی از شخصیت‌های کلیدی این گروه بوده است. جذب نیروهای جدید در این گروه، تحت نظارت او انجام می‌شد و پیوستن به گروه فقط با تایید او ممکن بود.

این گروه که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است، هوادار افراطی‌ترین گرایش‌های دست‌راستی و ایده‌هایی نژادپرستانه، از جمله برتری نژادی سفیدپوستان بوده است. «واحد جنگ آتشین» در ۱۵ کشور جهان (از جمله آلمان) در مجموع نزدیک به ۷۰ عضو داشت و شعارش این بود: «ما از مرگ نمی‌ترسیم و هرکسی را که بر سر راه‌مان بایستد، خواهیم کشت.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟