نزدیک شدن آتش به انبار پسماند نیروگاه چرنوبیل

به گزارش رکنا، به دنبال وقوع آتش سوزی در منطقه محافظت شده نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که از ده روز پیش آغاز شده گزارش‌ها حاکی از آن است که این آتش‌سوزی به انبار پسماند نیروگاه نزدیک شده است.

بنا به گفته مقامات این منطقه صد‌ها آتش‌نشان اوکراینی و داوطلبان محلی مشغول خاموش کردن حریق در منطقه محافظت شده اطراف این نیروگاه هستند.

آژانس اضطراری اوکراین اطمینان داده است که وضعیت تحت کنترل است و حریق به رآکتور‌ها نخواهد رسید. با این حال برخی از منابع آگاه در شبکه‌های اجتماعی از گسترش بیشتر آتش در اطراف این نیروگاه خبر داده‌اند. این منابع اعلام کردند آتش تقریبا به دو کیلومتری انبار پسماند‌های هسته‌ای رسیده است.

در چهارم آوریل آتش سوزی در جنگل‌های اطراف نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در سال ۱۹۸۶ فاجعه اتمی در آن روی داد، آغاز شد. تا هفتم آوریل این آتش سوزی بیش از ۸۶ هکتار از زمین‌های اطراف آن را به خاکستر تبدیل کرد.

به اعتقاد پلیس این آتش سوزی عمدی بوده است و تاکنون دو نفر نیز در این زمینه بازداشت شده‌اند. کارشناسان نیز معتقدند آتش سوزی عمدی بوده است، زیرا تدابیر ویژه‌ای برای جلوگیری از آتش سوزی در این منطقه انجام می‌شود.

در سال ۱۹۸۶ رآکتور شماره ۴ نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل منفجر شد و علاوه بر فاجعه انسانی، مناطق وسیعی را آلوده کرد. بر اثر این سانحه، ۱۷ کشور اروپایی دچار آلودگی شدند، ۲۳ درصد قلمرو بلاروس،۱۰ درصد خاک اوکراین و حدود ۲ درصد قلمرو روسیه به تشعشعات رادیواکتیو آلوده شد. شهر ۵۰ هزار نفری چرنوبیل در ۱۲۰ کیلومتری شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین بر اثر این حادثه خالی از سکنه شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟