شناسایی جاعل سیم‌کارت‌های زنجان

به گزارش رکنا ، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان زنجان بیان داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر اینکه فردی ناشناس با سیم‌کارت‌های مختلف و با عناوین جعلی پس از جلب اطمینان، اخذ اطلاعات حساب بانکی و دسترسی به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات یکی از سیم کارت‌های مورد استفاده در این کلاهبرداری شناسائی، مسدود و صاحب آن احضار که مشخص شد نامبرده مدت‌ها پیش سیم‌کارت خود را مفقود کرده بود، لذا استفاده کننده این سیم کارت شناسایی و دستور دستگیری وی صادر شد.

این مقام انتظامی ادامه داد:در ادامه تحقیقات متهم اصلی در تهران شناسایی و با اخذ نیابت قضایئ ماموران پلیس فتا زنجان جهت دستگیری وی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان تشریح کرد: متهم طی عملیاتی غافلگیرانه در یک مهمانپذیر دستگیر که در بازرسی از مخفیگاه وی ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه و ۵ سیم‌کارت کشف شد.

سردار جهانبخش گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد متهم با همدستی فردی دیگر و با استفاده از ۱۲۲ سیم کارت کلاهبرداری و پس از اقدام مجرمانه آن‌ها را معدوم کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هم دست وی نیز شناسایی و در بازرسی از مخفیگاه وی، تعداد ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۸ عدد سیم‌کارت و ۱۱ کارت عابر بانک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان تشریح کرد: متهم اصلی پرونده به پلیس فتا دلالت که در بازجوئی‌های فنی به عمل آمده، به ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و واریز مبالغ به کارت‌های بانکی مختلف اعتراف کرد.

به گفته سردار جهانبخش درتحقیقات مشخص شد متهم، در سال ۱۳۹۷ به جرم کلاهبرداری تلفنی به حبس محکوم شده بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه متهم با تعیین وثیقه روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هرگونه کلاهبرداری از افشای اطلاعات حساب‌های بانکی خود خوداری کرده و به توصیه‌های پلیس فتا در انجام تراکنش‌های مالی و اینترنتی توجه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟