کرونا مرغ فروشی های متخلف کرمانشاه را پلمب کرد

به گزارش رکنا ، مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس در استان تا به امروز ۴۷۶ باب مغازه عرضه کننده مرغ زنده در استان پلمب شده است.

امید حاجی‌محمدی در خصوص اقدامات دامپزشکی در حوزه روستایی و شهری، اظهار داشت: واکسیناسیون دام برای پیشگیری از بیماری‌ها واگیردار و غیرواگیردار و همچنین در راستای تضمین امنیت اقتصادی دامداران را برعهده داریم.

او ادامه داد: با توجه به بحث شیوع کرونا و تاکید شخص استاندار این اکیپ‌ها به صورت جدی وارد شده‌اند بطوریکه از زمان شیوع این بیماری در استان تا به امروز ۴۷۶ باب مغازه عرضه کننده مرغ زنده پلمب و با ۱۸۳ مورد کشتار غیرمجاز دام برخورد و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و همچنین ۵ هزار کیلو گوشت و مرغ آلوده ضبط شده است.

حاجی‌محمدی با بیان اینکه در این مدت بیش از ۳ هزار بازدید انجام شده، گفت: طی سال گذشته ۱۲ نوبت سر واکسیناسیون برای ۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک در کنار ۱۷۰ هزار راس دام سنگین انجام شده است.

او سال ۹۸ را سال خوبی به لحاظ بیماری در بحث دام دانست و گفت:، ولی در حوزه طیور هر چند طیور صنعتی وضعیت خوبی داشتند، ولی ۹ کانون آنفولانزا فوق حاد پرندگان (هفت مورد در روستا‌های کنگاور، یک مورد در روستا‌های صحنه و یک مورد دیگر در روستا‌های شهرستان کرمانشاه) داشتیم که حدود یک‌هزار و ۷۰۰ قطعه پرنده معدوم و غرامت آن‌ها پرداخت شد.

حاجی‌محمدی اضافه کرد: از سال ۸۴ تا به امروز موردی از بیماری آنفولانزا فوق‌حاد پرندگان در واحد‌های صنعتی طیور استان مشاهده نشده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟