مرگ جوان 25 ساله زنجانی در خیابان

به گزارش رکنا،  مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: جوان ۲۵ ساله زنجان بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، جان باخت.

سرهنگ محمدحسن خلجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این حادثه رانندگی، ساعت ۲۱:۱۰ سه شنبه شب در بلوار ۲۲ بهمن حد فاصل تقاطع مدرس و میدان روزبه شهر زنجان اتفاق افتاد و پسری ۲۵ ساله حین عبور از عرض خیابان به شدت مصدوم و پس از انتقال به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان، جان خود را از دست داد.

وی به چگونگی وقوع این حادثه رانندگی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه این پسر جوان با اینکه در نزدیک محل پل عابر پیاده قرار داشته اما برای عبور از عرض خیابان از آن استفاده نکرده بود که در این حین راننده خودروی سواری با سرعت بالایی که داشته به محل رسیده و به شدت با نامبرده برخورد کرده بود.

خلجی افزود: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان، عابر پیاده را به دلیل عدم استفاده از پل هوایی و راننده را نیز به علت تخطی از سرعت مجاز، به صورت ۵۰ - ۵۰ مقصر حادثه تشخیص دادند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور استان زنجان در حال بررسی محل وقوع تصادف است که در صورت قصور شهرداری، این نهاد را نیز در این حادثه دخیل خواهد دانست، اظهار داشت: این عابر پیاده برای عبور سریع از عرض خیابان، تصمیم به دویدن می‌ گیرد اما خودروی سواری با توجه به سرعت بالایی که داشته به محل رسیده و این حادثه تلخ و خونین را رقم می‌زند.

مسوؤل اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بر اساس قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، عابرین پیاده برای عبور از عرض خیابان، مکلف به رعایت قوانین درنظر گرفته شده (استفاد از پل زیرگذر و روگذر و محل‌های خط‌کشی شده) هستند.

خلجی تصریح کرد: عابرین پیاده همانند رانندگان وسایط نقلیه در قبال قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی، مسوؤل و همه مکلف به رعایت قوانین هستند.

وی اظهار داشت: در مواقعی که هوا بارانی است عابرین پیاده باید در عبور از عرض خیابان، بسیار محتاط و دقیق باشند و از به سر کشیدن کاپشن و کلاه که مانع از دیدشان شود به جد خودداری کنند.

خلجی با بیان اینکه مرگ این عابر نخستین حادثه رانندگی درون شهری منجر به فوت از ابتدای فروردین تاکنون در زنجان بود، یادآور شد: سال ۹۷ تعداد ۳۸ نفر و سال ۹۸ نیز ۳۵ نفر بر اثر تصادف های درون شهری این استان جان باختند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟