روایت یک مادر از دوری 36 ساله پسر نوجوانش

به گزارش رکنا، محمدحسین هرچه اصرار کرد من اجازه ندادم؛ به او گفتم: «مادر جان تو خیلی کم سن و سال هستی و در جبهه کاری از تو برنمی‌آید.»

محمدحسین حاج‌میری، نوجوانان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) بود. او سال ۱۳۴۸ در تهران به دنیا آمد و در حالی‌که سال اول دبیرستان را می‌گذراند، عزم جبهه کرد.

مهرماه سال ۶۲ به جمع تخریب‌چیان لشکر ۱۰ پیوست و در روز اول فروردین سال ۶۳ با جمعی از بچه‌های تخریب برای زدن معبر به گردان‌ها مأمور شد و در جبهه طلائیه برای همیشه جاودانه شد و پیکر مطهرش در آن سرزمین مقدس بر جای ماند.

روایت مادر از نوجوان شهیدش

مادر محمد حسین درباره چگونگی رضایت دادن به محمد حسین برای حضور در جبهه می‌گوید: محمد حسین، ۱۳ ساله بود که راهی جبهه شد. برای من تعجب‌آور بود نوجوانی که برای انجام کوچکترین کارش به خانواده متکی بود، عزم جبهه کرده است. محمد حسین هرچه اصرار کرد من اجازه ندادم. به او گفتم: «مادر جان تو خیلی کم سن وسالی هستی و در جبهه کاری از تو بر نمی‌آید.»

اما محمد حسین جوابی داد که مرا حیرت زده کرد. گفت: «مادر جان امام حسین (ع)، علی اصغر را هم آورد. او شیرخواره بود و به شهادت رسید.»

با شنیدن این دلیل من به او اجازه دادم و محمد حسین رفت و تا به امروز خبری از او ندارم و اثری و پیکری از او به ما نرسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟