زن جوان زنجانی از حادثه سقوط از آسانسور جان سالم بدر برد

محسن پناهی افزود: در این حادثه که شنبه /۹ فروردین ماه/ اتفاق افتاد، این زن جوان بی آنکه از وجود کابین اطمینان حاصل کند پای در فضای آسانسور گذاشته و از طبقه ششم این مجتمع مسکونی به پایین سقوط می‌کند.

وی اظهار داشت: موضوع حادثه سقوط یک زن از آسانسور مجتمع مسکونی احرار فردوس به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی زنجان اعلام شد و بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه سه آتش نشانی واقع در سایت کارگاهی (مقابل ستاد نیروی انتظامی) به محل اعزام شد.

پناهی افزود: آتش نشانان با حضور در محل حادثه، پس از قطع برق و ایمن‌سازی محل، بستر را برای معاینه و اقدامات درمانی اولیه مصدوم از سوی عوامل اورژانس، فراهم کرده و پس از آن نسبت به رهاسازی و انتقال حادثه دیده به آمبولانس اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این زن جوان که حدود ۴۵ ساله و از ناحیه پا دچار آسیب و خونریزی شده بود و از دل درد و تپش بالای قلب نیز شکایت داشت، اظهار داشت: این زن جوان از فاصله ۱۲ متری بر روی کابین آسانسور که به دلیل نقص فنی در طبقه اول قرار داشت سقوط کرده بود.

پناهی که به عنوان فرمانده میدان در این حادثه حضور داشت، تصریح کرد: اگر این زن جوان بر روی کابین آسانسور نمی افتاد و به چاهک سقوط نمی کرد در این صورت زنده نمی ماند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: علت اصلی این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی زنجان در دست تحقیق و بررسی است اما بازدید اولیه نشان می داد که به دلیل نقص فنی، کابین آسانسور در طبقه اول گیر کرده و بالا نیامده است.

پناهی به استفاده کنندگان از آسانسور، توصیه کرد قبل از سوار شدن از قرار داشتن کابین در برابر خود مطمئن شوند که در غیر این صورت ممکن است اتفاقات تلخ و ناخوشایندی رخ دهد.

وی با بیان اینکه آسانسورها باید ماهانه سرویس شوند، یادآور شد: چند سال قبل نیز زن جوانی در یکی از مجتمع های مسکونی زنجان بر اثر سقوط به چاهک آسانسور جان خود را از دست داد و این هشداری جدی است تا موارد ایمنی در استفاده از آسانسور بسیاری جدی گرفته شود.

مسوؤل روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: این زن جوان حادثه دیده پس از رهاسازی از سوی عوامل آتش نشانی، گرفتن اقدامات درمانی اولیه صورت به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شده بود.

جواد مرادی افزود: خوشبختانه حال عمومی این حادثه دیده که دچار مصدومیت جزئی شده بود، رضایتبخش اعلام شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 555099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟