535 هزار تومان؛ هزینه تست کرونا

اوایل اسفند ماه بود که به طور رسمی خبر شیوع ویروس کرونا در ایران پخش شد و در پی آن نگرانی مردم از هزینه‌های تحمیلی تشخیص و درمان این بیماری لرزه چندباره به جان‌ها انداخت. همان زمانی که نمایندگان مجلس که مرکز شیوع بیماری کرونا تشخیص داده شدند به رایگان تست دادند، دولتی ها مردم را مطمئن کردند هزینه برای تشخیص و درمان کرونا از مردم دریافت نمی شود در این بین مدیر روابط عمومی بیمارستان مسیح دانشوری گفته بود اگر بیماری هزینه‌ای پرداخت کرده مدارک آن را منتشر کند.

پس از آن مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد هیچ آزمایشگاه خصوصی امکان انجام تست کرونا ۲۰۱۹ را ندارد و یکی از روزهای اسفندماه بود که ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه انجام آزمایش کرونا رایگان است، اظهار داشت: آزمایش کرونا فقط برای بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و عموم مردم نمی‌توانند بدون داشتن علائم تست دهند.

تنها یک ماه از این تاکیدات گذشته است که یکی ازآزمایشگاه های خصوصی در منطقه سعادت آباد تهران هزینه ای بالغ بر 535 هزار تومان برای تست کرونا دریافت کرده است.

این فرد که قبض را در اختیار سایت خبر فوری قرار داده است، می گوید پس از آنکه علائم خود را در سایت سلامت که وزارت بهداشت و درمان ارائه داد، وارد کرده به او گفته شد که مشکوک به کرونا بوده، از این رو برای اطمینان خاطر تست کرونا داده است.

حال این سوال مطرح است که آیا همچنان آزمایشگاه های خصوصی مجاز به انجام تست کرونا نیستند؟ و هزینه بیش از 500 هزار تومانی این تست را کدام مسئول می تواند تکذیب کند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟