جولان کاسبان کرونایی و اجاره ویلا به مسافران در دزفول

به گزارش رکنا، ویروس کرونا در شهرهای مختلف و سراسر کشور انتشار یافته و مبارزه همه جانبه‌ای توسط مسئولان و دست‌اندرکاران برای مقابله با بهبودی مبتلایان در جریان است و با وجود اینکه اعلام عدم میزبانی از مسافران نورزوی به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهرستان دزفول اعلام شد اما متاسفانه شاهد هستیم مسافران از طریق فروش اینترنتی باغ‌ویلا اجاره کرده و در این شرایط بحرانی وارد دزفول می‌شوند.

جولان پلاک‌های غیربومی در شهرستان دزفول یک سوی قضیه؛ سوی دیگر قضیه اجاره باغ ویلاهایی که معضلی همه فصله ویژه در این شرایط بحرانی برای مردم دزفول شده است نشان می‌دهد که مردم دیگر شهرها موضوع شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و از سوی دیگر مسئولان اقدامات سخت گیرانه‌ای برای اعمال محدودیت در ترددها در نظر نگرفته یا اگر گرفته‌اند با جدیدت پیگیری و اقدامات لازم را برای برخورد با جولان منفعت طلبان که در این شرایط بحرانی بلای جان مردم شده‌اند انجام نداده‌اند.

گلایه دزفولی‌ها از مسئولان شهرستان و عدم برخورد با متخلفان که جان مردم را بازیچه تجارت خود کرده‌اند

مردم دزفول نیز از هم‌وطنانی که بدون در نظر گرفتن هشدارها و توصیه‌ها به این شهر سفر کرده‌اند گلایه دارند و ابراز نگرانی کرده‌اند؛ با وجود بسته بودن تمام مراکز گردشگری و تاریخی و تمام مراکز پذیرش مسافر باز هم عده زیادی به دزفول سفر کردند.

محبوبی یکی از شهروندان دزفولی می‌گوید: ما انتظار داریم که مردم خودشان این قضیه را درک کنند و در خانه‌های‌شان بمانند، این همه رسانه‌ها و پزشکان و حتی مردم عادی هم گفتند در خانه‌هایتان بمانید و جایی نروید اما باز هم عده‌ای دست از سفر نکشیدند ما نگران سلامتی‌مان هستیم.

وی با بیان اینکه اجاره با ویلاها در فصل‌های مختلف سال معضلی اجتماعی برای شهرستان با توجه به هنجارشکنی که می‌شود شده است در ادامه افزود: این خواسته مردم شهرستان دزفول است با متخلفان اشد برخورد بشود چرا که جان هزاران دزفولی در میان است.

یکی از شهروندان دزفولی دیگر اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و سرعت انتقال آن مسافرت رفتن یعنی بازی با جان صدها نفر از هم وطنان‌مان است، بهتر است تا زمان ریشه کن شدن این ویروس به توصیه‌ها عمل کنیم تا بتوانیم پس از آن بدون هیج استرسی به راحتی به مسافرت برویم.

وی درباره تجارت این روزها صاحبان باغ ویلاهای دزفولی که جان مردم را بازیچه تجارت خودکرده‌اند، گفت: در رسانه شهرستان مسئولان از برخورد قاطع با متخلفان خبر داده بودند اما در حال حاضر شاهد جولان تجارت منفعت طلبان با جان مردم دزفول هستیم این انتظار است مسئولان مربوطه برای سلامتی مردم دزفول با تمام توان و بدون تبعیض با تمام متخلفان و صاحبان باغ ویلاها این شهرستان برخورد کنند؛ از دادستان شهرستان خواهش می‌کنیم برای جان مردم وارد میدان بشود.

پیمان سبزی از دیگر شهروندان دزفولی در این باره، می‌گوید: از آن زمان شیوع این ویروس تاکنون افراد زیادی به این بیماری در شهرستان مبتلا شده‌اند و برخی‌ها هم نیز جان خود را از دست داده‌اند، همه گیری بیماری کرونا با سرعت زیادی در حال پیش‌روی است، مسئولان باید برخوردها خودشان را سختگیرانه‌تر کنند چرا که کار مقطی در این شرایط بحرانی جواب‌گو نیست جان مردم دزفول در خطر است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مردم شرایط را درک نکرده‌اند و رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: مسئولان باید پاسخ‌گو مردم باشند که چرا به نظر آنان در این شرایط تنها کنترل ورودی شهرستان کافی است؛ باید شبانه‌روزی بازرسی و نظارت کنند و با کسانی که بازار تجارت در این شرایط حاد به راه انداخته برخورد قانونی کنند؛ نه فقط پارتی .

امید بن‌عباس در 24 اسفند 1398 در گفت و گو با خبرگزاری ها اظهار داشت: طبق مصوبه شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان، با اجاره هرگونه باغ ویلاها به مسافران نوروزی و سایر افراد تا پایان فروردین ماه سال 99 ممنوع بوده و در صورت مشاهده، باغ‌ها مربوطه پلمپ می‌شوند.

وی افزود: از مالکان باغ ویلاها در دزفول درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و دیگران در مقابله با کرونا ویروس، از اجاره و در اختیار قرار دادن باغ ویلاهای خود، جدا خودداری کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: علاوه بر اینکه در ایام مذکور کلیه باغ ویلاها توسط نیروی انتظامی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری به طور جدی رصد می‌شوند، از مردم نیز انتظار داشته در صورت مشاهده اجاره و تردد در باغات، از طریق شماره 110 تخلفات را به نیروی انتظامی یا اداره میراث فرهنگی اطلاع داده تا طبق قانون و از طریق دستگاه قضایی برخوردهای لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در ادامه افزود: به اداره میراث فرهنگی، بخشداری‌ها، دهیاران و ... ابلاغ شده تا اطلاع رسانی را لازم انجام داده و در صورت مشاهده، تمامی خدمات آب، برق و گاز در اختیار باغ تا پایان فروردین ماه قطع و باغ ویلای مربوطه پلمپ و با مالک به طور قاطع برخورد جدی شود.

وی اظهار کرد: ورود به‌باغ‌هایی که به صورت متمرکز هستند ( کوچه باغ ) به‌طور کلی ممنوع بوده و مالکینی که باغ ویلای آنها به‌صورت کوچه باغ هستند موظفند از هرگونه تردد جلوگیری کنند.

وی در ادامه گفت: از مشاورین املاک ( بخش مرکزی دزفول و...) نیز انتظار می‌رود از اجاره هر گونه باغ ویلا در ایام مذکور جدا" خودداری کرده؛ در صورت تخطی از سوی بازرسین اداره صمت و با همکاری اداره تعزیرات با آنها برخورد قانونی می‌شود.

امید بن‌عباس گفت: از تمام مردم شریف شهرستان دزفول، استان و هموطنان عزیز تقاضا داشته تا پایان فروردین ماه99 از تردد به باغات دزفول جدا" خودداری کرده و خود را قرنطینه خانگی کنند.

حجت الله آریایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول در 24 اسفند98 اظهار داشت: 16 اخطاریه برای مالکان باغ ویلاهای غیرمجاز دزفول که اقدام به تبلیغ برای اجاره باغ در فضای مجازی کرده بودند صادر شد.در مالکان این باغ ویلاهای غیرمجاز در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای پذیرش میهمان و مسافرنوروزی کرده‌ بودند که با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان دزفول شناسایی و با صدور اخطاریه وادار به حذف تبلیغات از فضای مجازی شدند.

وی افزود : طبق مصوبه شورای تامین و ستاد شهرستانی مبارزه با کرونا،اجاره باغ ویلاها به مسافران نوروزی و سایر افراد تا پایان فروردین ماه سال 99 ممنوع است.

وی از مالکان باغ ویلاها خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران در مقابله با ویروس کرونا از اجاره و در اختیار قرار دادن باغ ویلاهای خود به مسافران خودداری کنند.

آریایی با بیان اینکه باغ ویلاها توسط اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی و نیروی انتظامی به طور جدی رصد میشوند گفت: در صورت مشاهده ،تمامی خدمات آب،برق،گاز در اختیار باغ تا پایان فروردین ماه قطع و باغ ویلای مورد استفاده پلمب وبا مالک برخورد قاطع خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص اقامت گردشگران در باغ ویلاها موضوع را به معاونت گردشگری این اداره به شماره تلفن 42430241تا 42430242 اطلاع دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟