شمار مبتلایان به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت

به گزارش رکنا، آمار رسمی که از سوی کشور‌های مختلف درباره ویروس کرونا اعلام می‌شود نشان می‌دهد امروز تعداد مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته و به بیش از ۲۰۵ هزار نفر رسیده است.

براساس این آمار تا به این لحظه، کل تعداد مبتلایان در سراسر جهان ۲۰۵۶۴۲ نفر بوده که از میان آن‌ها ۸۲۷۳ نفر جان باخته‌اند و ۸۲۸۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

هرچند در ابتدا چین مرکز شیوع اولیه این ویروس بود، بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر اروپا به کانون شیوع کووید ۱۹ تبدیل شده است. با این حال چین همچنان با ۸۰۸۹۴ مورد ابتلا بیشترین تعداد بیماران کرونایی را دارد و پس از آن ایتالیا با ۳۱۵۰۶ مبتلا در رده دوم است. این دو کشور بیشترین آمار قربانیان را نیز به خود اختصاص داده‌اند و به ترتیب ۳۲۳۷ و ۲۵۰۶ نفر در این کشور‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

ایران در میان ۱۷۰ کشور و قلمرویی که به این ویروس آلوده شده، در مقام سوم از نظر بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان قرار دارد. کشور‌های اسپانیا، آلمان، کره جنوبی و فرانسه چهار کشور دیگر هستند که به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن‌ها آمریکا با ۷۳۰۱ مورد ابتلا در رده هشتم قرار دارد. هرچند بنا بر اعلام مقامات بهداشت این کشور تمامی ایالت‌های آن به ویروس کووید ۱۹ آلوده شده‌اند.

موضوع نگران کننده سرعت شیوع این ویروس در اروپاست، بطوریکه در ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا گزارش شده است. بنابر گزارش‌های رسمی میزان تلفات کرونا در اروپا از آسیا پیشی گرفته و به ۳۴۲۱ نفر رسیده است. درحالی‌که آمار قربانیان در آسیا ۳۳۸۴ بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟