رتبه ایران در بهبودی بیماران کرونایی + جزییات

با شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در جهان و گستردگی آن، تاکنون ۱۶۹ هزار و ۱۶۰ نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش رکنا، تعداد مبتلایان در هر کشوری متناسب با میزان درگیری آن کشور با این ویروس است؛ کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این بیماری با تعداد ۸۰ هزار و ۸۶۰ مبتلا در رده اول قرار دارد؛ بعد از این کشور به‌ترتیب کشور‌های ایتالیا، ایران، کره جنوبی و اسپانیا قرار دارند.

نکته قابل توجه این است که با وجود گذشت هفته‌ها از این بیماری، برخی از کشور‌ها توانسته‌اند از افزایش روزانه تعداد مبتلایان بکاهند و برخی از کشور‌ها نیز کماکان شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستند.

طبق بررسی "کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت" تا ۲۵ اسفند در اروپا، مقدار افزایش تعداد مبتلایان ۳۵ درصد است که این تعداد روزانه در حال افزایش است؛ کشور ایران نیز در ابتدای شیوع این ویروس ۳۵ درصد افزایش را تجربه کرده است، اما با گذشت زمان و اقدامات انجام‌شده این تعداد به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

کشور آمریکا نیز با افزایش تقریباً ۳۵ درصدی روزانه مواجه است؛ وضعیت در کشور ژاپن نیز متفاوت است، زیرا میزان آزمایش‌ها در این کشور بسیار کم بوده است.

رتبه ایران در بهبودی بیماران کرونایی را ببینید

علاوه بر افزایش مبتلایان، این کمیته به بررسی تعداد بهبودیافتگان در این کشور‌ها پرداخته است؛ این نمودار نشان می‌دهد کشور ایران بعد از کشور چین، بیشترین تعداد بهبودیافتگان از بیماری کرونا را به خود اختصاص داده است.

کشور چین با ۶۷.۱ درصد بهبودیافته نسبت به مجموع مبتلایان، در رده اول جهان قرار دارد؛ بعد از چین، کشور ایران با ۳۲.۹ درصد بهبودیافته نسبت به مجموع مبتلایان در رده دوم جهان قرار دارد.

کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی به‌ترتیب با ۹.۱ درصد، ۸.۱ درصد و ۶.۳ درصد بهبودیافته نسبت به تعداد مبتلایان، در رده‌های دوم تا پنجم جای گرفته‌اند.

رتبه ایران در بهبودی بیماران کرونایی را ببینید

کدخبر: 551672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟