ناشران اخبار جعلی کرونا به دام افتادند / در اراک رخ داد

به گزارش رکنا ، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی و دستگیری عوامل انتشار تصاویر جعلی اخبار کرونا ویروس در تحقیقات کارشناسان این اداره خبر داد.

سرهنگ آنقی گفت: در فرایند پایش و رصد فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی، ۳ نفر از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر و کلیپ‌های غیر واقعی و مطالب جعلی در خصوص ویروس کرونا کرده بودند شناسایی شدند.

او با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی مبنی بر خلاف واقع و کذب بودن این مطالب و ایجاد نگرانی برای شهروندان افزود: اقدام این افراد از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است که در هماهنگی با مقام قضائی افراد مورد نظر در دو شهرستان استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان کرد: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، جهت اطلاع از اخبار به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آن‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، از مردم خواست در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550170 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟