هشدار دادستان به شایعه پراکنان کرونا در جم

به گزارش رکنا،  در دوران کرونایی، همه نیروهای بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها، هلال احمر، بسیج، شهرداری‌ها و... در تلاش هستند تا به طریق‌های مختلف از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و در شهرستان جم با تصمیم مسؤولان تدابیری اتخاذ شده و در ورودی شهرستان جم که ورودی استان بوشهر از سمت استان فارس محسوب می‌شود نیز نیروهای انتظامی و بسیج و هلال احمر با کنترل مسیرها و برپایی ایستگاه تب‌سنجی شرایط جسمی رانندگان را کنترل می‌کنند تا کرونا وارد این شهرستان نشود.

در این بین که همه مسؤولان دست به دست هم داده‌اند و با اتحاد و همدلی مثال‌زدنی به جنگ برای مقابله با کرونا رفته‌اند و ضدعفونی تمام شهرها و روستاها و اقداماتی پیشگیرانه از این قیبل انجام شده است، اما عده‌ای هم هستند تا با ایجاد خبرهای کذب و ناامید کننده و وارد کردن استرس و التهاب در جامعه و به خصوص بین خانواده‌ها، از وضعیت بحرانی دوران کرونایی سو استفاده کنند و از هر طریقی که شده به سود و منفعت شخصی خود نگاه کنند و سلامت مردم را فدای منافع خود می‌کنند.

اخیرا در دوران کرونایی، عده‌ای با تبلیغ برخی اقلام خوراکی و دارویی که خوردن آن‌ها از جمله برخی ویتامین‌ها راه مقابله با کرونا هستند سبب شده‌اند تا قیمت برخی اجناس از جمله پیاز سیر در جم به دو برابر برسد و برخی داروها از جمله ویتامین‌ D که به گفته یکی از داروخانه‌داران در طول سال در شهرستان جم یک کارتون به فروش می‌رفته است اما با تبلیغ اشتباه عده‌ای برای منافع خود، در سه هفته اخیر بالغ بر ۱۰ کارتون داروی ویتامین D به فروش رسیده است!

در این وضعیت عده‌ای نیز در محافل مختلف و فضای مجازی، استرس و نا امیدی را به جامعه به شدت تزریق می‌کنند و با اخبار دروغ می‌گویند عده زیادی در جم کرونا دارند ولی مسؤولان موضوع را کتمان می‌کنند و نمی‌خواهند با مردم صادق و شفاف باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با همکاری پلیس فتا کنترل دقیقی از وضعیت فضای مجازی شهرستان می‌شود و قطعا با کسانی که اخبار کذب و افترا در خصوص ویروس کرونا در شهرستان انتشار می‌دهند برخورد قانونی خواهد شد و در خصوص این موضوع سخت‌گیری جدی‌ای وجود دارد.

حجت الاسلام روح الله فروغی‌فر افزود: تمامی صنوف غیر ضروری تعطیل شده است و دستگاه قضا با جدیت با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد و از مردم می‌خواهیم تمامی اخبار رسمی در خصوص شرایط شهرستان در مقابله با ویروس کرونا را از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

رئیس بیمارستان توحید جم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص برخی شایعه‌ها که عده‌ای از جم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اظهار داشت: تاکنون هیچ بیمار مبتلایی به کرونا در جم نداشته‌ایم و برخی پیام‌ها در فضای مجازی را قویا تکذیب می‌کنیم و چنین موضوعی تا این لحظه صحت ندارد.

فرهاد باقری تاکید کرد: هرچند که مراجعات به بیمارستان در این خصوص وجود داشته و آزمایشاتی نیز گرفته شده اما خوشبختانه هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است و مردم به شایعات توجه نکنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟