قرنطینه خانگی بهترین راهکار قطع زنجیره انتقال کرونا است

به گزارش رکنا،علی رحمانی روز سه شنبه در سومین جلسه شورای سلامت شهرستان بوئین‌زهرا افزود: کشور در شرایط سخت و آزمون دشواری قرار دارد و رمز موفقیت و شکست بیماری کرونا در این شرایط اطلاع رسانی مناسب و علمی به مردم است.

فرماندار بوئین زهرا با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، خاطر نشان کرد: بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های بهداشتی و ایمنی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا به تمامی دستگاه‌ها، نهادها،اصناف و اماکن عمومی و خصوصی که مردم با آنها سر و کار دارند ابلاغ شده است و آنها ملزم به رعایت تمامی این موارد هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در جایگاه‌های سوخت باید اپراتورها فرایند سوختگیری را انجام دهند و مردم نباید در هنگام سوختگیری با نازل سوخت تماس مستقیم داشته باشند.

رحمانی گفت: اگر جایگاهی از منابع انسانی کافی برخوردار نیست باید فرآیند ضدعفونی را مرتبا انجام داده و نسبت به تهیه و توزیع دستکش برای مشتریان اقدام نماید.

فرماندار شهرستان بویین زهرا گفت: یکی از عوامل گسترش ویروس کرونا، حضور مردم در بیرون از منزل، اماکن عمومی و... است و به همین دلیل قرنطینه کردن ورودی‌های شهرستان و محدودیت شدید ترافیکی و پذیرش نکردن هرگونه مسافر در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: این شهرستان در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلف و متعددی را به مناسبت ایام نوروز و جذب گردشگران نوروزی اجرا می‌کرد که در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان برنامه‌ای در خصوص پذیرش و ارائه خدمات به مسافران نوروزی اجرا نخواهد شد.

تاکنون ۲۷۰ نفر از شهروندان قزوینی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شهرستان بویین زهرا در ۵۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 549997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟