فوت 60 بیمار کرونایی در خراسان رضوی

به گزارش رکنا، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر حمیدرضا رحیمی گفت : ۳۱ نفر از فوت شدگان مشکوک به کرونا در خراسان رضوی جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه آنها ساکن حوزه جغرافیایی دیگر دانشگاههای علوم پزشکی فعال در این استان بودند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیر پوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به ۱۵۲ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۸۹ نفر است و پس از آن نیشابور ۴۳ نفر مبتلا به این ویروس را دارد.

رحیمی افزود: در حال حاضر تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان خراسان رضوی دست کم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

وی ادامه داد: از روز ۳۰ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند، هزار و ۷۸۷ نفر مبتلای به بیماری حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا همان عامل بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون ۷۵۷ نفر از آنان با طی مراحل درمانی، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون پنج هزار و ۸۲۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۴۵ تن از آنان فوت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟