مبتلایان کرونا در گناباد به 5  نفر رسید

به گزارش رکنا، دکتر جواد باذلی یکشنبه شب طی  افزود: با توجه به روند رو به رشد نیجه مثبت آزمایشهای بیماران بستری در بیمارستان بهلول گناباد تعداد افرادی که ابتلای آنان به کرونا قطعی اعلام شده یکشنبه شب و در فاصله سه ساعت از چهار به پنج نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: بر این اساس در فاصله دو روز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا با افزایش پنج برابری از یک به پنج نفر افزایش پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد نسبت به روند تصاعدی و رو به رشد موارد مثبت بیماری کرونا در این شهرستان هشدار داد و مهمترین علت آن را بی‌توجهی شهروندان به رعایت تاکیدات دانشگاه علوم پزشکی در خصوص پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر دانست.

وی گفت: با وجود تاکیدات بسیار طی دو هفته گذشته مبنی بر لزوم ماندن مردم در خانه و پرهیز از حضور در اجتماعات، مشاهدات میدانی در خیابانها حاکی از آن بود که کوچکترین توجهی به این هشدارها نشده است.

دکتر باذلی افزود: تداوم شیب افزایشی تعداد موارد مثبت کرونا بستگی به همکاری و رعایت موارد پیشگیرانه از سوی شهروندان دارد. دانشگاه هر اقدام پیشگیرانه‌ای که امکان انجام آن وجود داشته انجام داده و درمان موارد ابتلا نیز با بهترین کیفیت و بیشترین امکانات در دسترس انجام است.

وی ادامه داد: تنها راه شکستن چرخه گردش ویروس کرونا در اجتماع، پرهیز از رفت و آمد و مراودت اجتماعی است. مردم حداقل تا دو هفته آینده به جز در موارد ضرورت از منزل خارج نشوند. همچنین ستها را بطور مداوم با آب و صابون شستشو بدهند و موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.

دو بخش با ظرفیت ۶۰ تخت و یک بخش مراقبتهای ویژه به بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافته است.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟