به محض شناسایی ویروس، قم باید قرنطینه می‌شد/ منشاء کرونا ابر قدرت‌ها هستند

به گزارش رکنا ، شهروز برزگر درباره شیوع ویروس کرونا در پهنه کشور و چگونگی حفظ امنیت جانی و اقتصادی مردم گفت: هنوز مشخص نیست منشأ ویروس کرونا چه بوده است و از کجا شروع شده است اما شکی در آن نیست که این ویروس امروز جهانی شده و اکثر کشورها با این ویروس درگیر هستند. ساختار کرونا به گونه‌ای است که سریع از فردی به فرد دیگر سرایت پیدا می‌کند و به گفته پزشکان به سرعت در حال همه‌گیر شدن است.

به محض شناسایی ویروس، قم باید قرنطینه می‌شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما در همان اول و به محض اینکه ویروس شناسایی شد باید قرنطینه شهرهایی همچون قم که درگیر این بیماری بودند را در دستور کار قرار می‌دادند ولی متاسفانه قرنطینه نشد و به سرعت و با حجم وسیع در کل کشور پخش شد. می‌شد این اقدام را انجام داد و افرادی که درگیر بودند را تحت قرنطینه قرار داد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی گفت: در آن زمان که چین درگیر این ویروس بود ایران می‌توانست پروازهای خود به سمت چین را کمتر کند و کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم. خلاصه به اینجا و به مرحله‌ای رسیدیم که الان جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف و نجیب کشورمان درگیر ویروسی هستند که با توجه به مطالعاتی که انجام دادیم مثل ویروس‌های سارس و آنفلوانزا شدید و خطرناک نیست منوط به اینکه مردم آرامش خود را حفظ کنند و نکات بهداشتی را رعایت کرده و به نکات و مواردی که مطرح می‌شود، توجه کنند ازجمله اینکه در خانه‌های خود بمانند. با کارهایی که قرار است انجام بدهند می‌شود با قطع زنجیره‌ای که می‌توان به راه انداخت این ویروس را شکست داد.

منشاء کرونا ابر قدرت‌ها هستند

نماینده مجلس دهم با اشاره به مطالعاتی که انجام داده گفت: کرونا ویروسی نیست که ناگهان به وجود آید، به نظر من منشأ این ویروس ابرقدرت‌ها هستند که چنین جنگی را در برهه‌ای از زمان به راه انداختند و از کنترل خودشان هم خارج شده است. دقیقا نامش را بیوتروریسم می‌گذاریم که در برنامه های خود مطرح می‌کردند و کمترین هزینه‌ای برایشان ندارد.

وی ادامه داد: در گذشته‌های دور وقتی انسان‌ها جنگ تن به تن می‌کردند با شمشیر، نیزه، تیر و تفنگ همدیگر را می‌کشتند و سرزمین آن کشور را تسخیر می‌کردند و منابعشان را به تاراج می‌بردند، اما الان این کمترین هزینه است که یک ویروس را پخش می‌کنند و خود مردم عامل پخش این ویروس می‌شوند و جنگ و تفنگی در کار نیست و نمی‌توان انگشت اتهام را به سمت کسی که حمله کرده گرفت؛ چون جنگ مخفی است و معلوم نیست. ویروس هم به چشم دیده نمی‌شود و زبان ندارد که از او پرسیده شود که از کجا آمده و چگونه و از کجا کنترل می‌شود.

برزگر گفت: تنها، کشوری در این دوره زمانی موفق است که بتواند در برابر این تهاجمات قدرتمند باشد و با تیم پزشکی قوی، اقتصاد قوی و با شرایط سیاسی قوی؛ در برابر ویروسی که بی زبان است و نمی‌توان با چشم غیر مسلح دیده شود در این دنیای مدرن با آن مقابله کند. یکی از ویژگی‌های «های تکنولوژی» همین موضوع است که ابرقدرت‌ها و نظام سرمایه‌داری به دنبال آن هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: به نظرم با پهنایی که این ویروس در جهان در حال انتشار است و باتوجه به مطالعاتی که درباره کشورهای مورد هدف قرار گرفته شده داشتم، ردپایی از آمریکا شیطان بزرگ می‌بینم که زمان این را ثابت خواهد کرد که به دنبال چه هستند و در آینده به جهانیان ثابت خواهد شد. در حال حاضر از کنترل خودشان خارج شده و به کشورشان رفته است؛ بماند که کدام کشور در این ماراتن مبارزه با ویروس بی‌زبان و بی‌هویت می‌تواند واکسنش را تولید کند و جان هزاران هزار انسان بی‌گناه را نجات دهد.

نماینده مردم سلماس با اشاره به اقدامات آمریکا تصریح کرد: این ویروس شبیه ترور است. ترور یعنی ایجاد رعب و وحشت. می‌بینید چگونه در دنیا رعب و وحشت ایجاد کرده و چه کسانی از ترور و تروریسم حمایت می‌کنند. اگر به تاریخ هم نگاه کنید باز به همین کشورهای قدرتمند برمی‌گردید که کار آنهاست و کارشان شیطانی است و به دنبال ساخت بمب هسته‌ای و تجهیزات کشتار جمعی هستند.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: اینها در هر بُعد آزمایشگاه‌هایی که در آنها کار می‌کنند جان انسان‌ها را مورد هدف قرار می‌دهند. این ویروس به کشور ما هم رسید و جا خشک کرده و اگر بخواهیم آن را آسان و ساده بگیریم مثل این است که نمی‌خواهد از کشورمان برود. در نتیجه باید حواسمان جمع باشد تا بتوانیم با توصیه‌های بهداشتی و شرایطی که مطرح می‌شود این ویروس را شکست دهیم.

حواس‌مان به کارگران و اقشار آسیب‌پذیر باشد

برزگر تصریح کرد: طرف دیگر ماجرا معیشت و اقتصاد مردم است. می‌گوییم مردم در خانه‌هایشان بمانند و از خانه بیرون نیایند. قشر کارمند، معلم یا هر قشر دیگری مستمری دارد و حقوق دریافت می‌کند اما قشری باید بیرون برود و کار کند مثل کارگران فصلی که کارشان بر اساس مزد است و تا کار نکنند درآمد ندارند درنتیجه این‌ها در خطرند و باید حواسمان به آنها باشد و سریع‌تر آنها شناسایی کنیم. طبقاتی که ضعیف هستند باید حمایت شوند و آسیب‌پذیرترین قشر جامعه اینها هستند که باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گیرند.

شکست کرونا بدون کمک مردم سخت است

وی درباره وضعیت استان حوزه انتخابیه خود در مقابله با ویروس کرونا گفت: در آذربایجان غربی تا به امروز نزدیک به ده نفر مبتلا به ویروس کرونا شدند و یک نفر فوتی داشتیم. در شهرستان سلماس هم چهار نفر مشکوک به ویروس کرونا هستند که دو سه نفر از تهران آمده بودند و مشکوک به کرونا هستند ولی جواب آزمایش آنها هنوز اعلام نشده است. امروز که با رئیس شبکه بهداشت شهرستان سلماس صحبت می‌کردم گفتند در تجهیزات پزشکی برای پرستاران که بخواهند از کسانی که دچار ویروس کرونا شدند محافظت کنند، کمبود داریم.

نماینده مجلس دهم بیان کرد: در شهرستان سلماس حدود سی نفر پرستار داوطلب شدند و بخشی را برای مبارزه با این ویروس اختصاص دادند، دیروز در شهرستان سلماس یک نفر مشکوک بود که امروز به چهار نفر رسیده است. به نظرم برای جمعیت دویست هزار نفری شهرستان سلماس با یک بیمارستان دویست تخت خوابی وضعیت خوبی در این شهرستان نخواهیم داشت. باتوجه به گسترش دامن‌گیری امیدوارم شبکه بهداشت شهرهای کوچکی را که با نبود امکانات مواجهند همچون تهران، مراکز استان‌ها و جاهای دیگر که امکانات زیاد است مورد عنایت قرار دهند. نه تنها شهرستان سلماس، بلکه تمامی شهرستان‌هایی که مشابه وضعیت شهر سلماس را دارند.

نماینده مجلس دهم گفت: برخی معتقدند موضوع گسترش ویروس در کشورمان اواخر اسفند و اوایل فروردین خیلی وسیع خواهد شد؛ در نتیجه نیازمند این است که یک بسیج عمومی شکل بگیرد. امروز هم که ریشه‌کن کردن این بیماری شروع شده تا بسیج مردمی نباشد و مردم کمک نکنند شکست این ویروس خیلی سخت است. در نتیجه مردم هم کمک کنند و ترس و استرس را از خود دور کنند چون هر قدر بدن از ترس و استرس دور باشد ایمنی‌اش قوی‌تر است. استرس و ترس ایمنی بدن را ضعیف می‌کند. دشمن ویروس کرونا شجاعت، نترسیدن و دلیر بودن است.

عضو مجمع نمایندگان استان آدربایجان غربی گفت: امیدواریم هر چه سریع تر با اتحاد و همدلی مردم با مسئولان بتوانیم این ویروس را شکست دهیم و در عین حال از همه مردم ایران درخواست عاجزانه دارم که نسبت به افرادی که مستمند هستند، عنایت ویژه داشته باشند؛ شب عید هم هست. رسم دیرینه‌ای که ایرانیان دارند دستگیری از مستمندان است. در این شرایط واقعا نیاز است هر فردی که قدرت و توانایی دارد از چندین نفر پیرامون خود دستگیری کند تا بتوانیم به نوعی از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم. کشور ما در سال ۱۳۹۸ دچار فراز و نشیب‌های زیادی مثل سیل، زلزله و تحریم شد که بالاخره اینها تمام می‌شوند و یک امتحان الهی برای بندگان است که در این شرایط از هم‌نوعان و همسایه‌های خود غافل نباشند.

وی تاکید کرد: ان شاالله با همدلی و اتحاد بتوانیم از این وضعیت سربلند بیرون بیاییم. بنده مطمئنم ما در تابستان سال ۱۳۹۹ این ویروس را شکست خواهیم داد و در آن زمان تحلیل خواهیم کرد که کدامین کشورها بودند که در این شرایط سخت در کنار ملت ایران بودند. در این شرایط سخت است که مردم با فرهنگ ایران می‌توانند دوست و دشمنان خود را بشناسند تا آن موقع بتوانیم راحت‌تر قضاوت کنیم و امیدوارم خداوند متعال هم به مردم ایران عنایت ویژه داشته باشد.

دشمن کرونا اتحاد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمن این ویروس اتحاد و در کنار هم بودن است. این ویروس آمده و سبک و سنگین نمی‌کند و نمی‌گوید فلان شخص اصلاح‌طلب یا اصولگراست و با او کاری ندارم فقیر و غنی، پول‌دار و بی‌پول، دکتر و... را دچار خود کرده است. چندی پیش در یکی از شبکه‌های مجازی دیدم فردی داشت ضریح مطهر امام رضا(ع) را لیس می‌زد. گفتم خدایا ما به کدام سمت می‌رویم؟ قربان امام رضا(ع) بروم؛ خود ایشان با زهر شهید شدند. اینها دارند چه چیزی را تلقین می‌کنند؟

نماینده مردم سلماس اظهار داشت: کرونا به دنبال انسان است و به انسان حمله می‌کند و کل جامعه بشری و بشریت را درگیر کرده است. وقتی ویروسی بیاید کل بشریت را درگیر کند در اینجا نسل بشر و جامعه بشری در خطر است. ویروس کاری ندارد که فلان شخص عراقی، ایرانی، کرد، ترک، بلوچ و.... است و همه را درگیر کرده همان طور که گفتم این ویروس از کنترل آمریکا هم خارج شده و خود آنها را نیز درگیر کرده است. امروز مقاله‌ای خواندم که می‌گفت یک نفر می‌تواند چهار نفر را آلوده کند و چهار نفر می‌تواند چندین نفر دیگر را مبتلا کند و یک هرم به وجود می‌آید که تصاعدی است و اگر این زنجیره قطع نشود خیلی وحشتناک می‌شود.

تاکنون به حدیث «النظافة من الایمان» توجه نمی‌کردیم

وی ادامه داد: مثلا یک شخص می‌تواند با رعایت نکات بهداشتی چهار نفر را آلوده نکند و این از خودگذشتگی و ایثار است. در دینمان داریم که «النظافة من الایمان» ولی هر چه این را گفتیم کسی توجه نمی‌کرد ولی یک ویروس آمد که جان انسان را تهدید کرد و الان همه به دنبال مواد ضدعفونی کننده هستند و ضدعفونی می‌کنند و دستکش در دست دارند و ماسک می‌زنند. اگر چندی پیش که این مساله در چین مطرح شد این موارد را رعایت می‌کردیم امروز آمار مبتلایان ما شاید کمتر از دو سه نفر بود یا اصلا نداشتیم. در واقع باید از مرحله‌ای که ویروس می‌خواهد رشد و توسعه پیدا کند و قالب شود پیشی بگیریم. ما باید فراتر از او قدم برداریم.

نماینده مجلس دهم گفت: کاری که در شهرستان سلماس انجام گرفت این بود که تمامی روستاها و معابر و اماکن عمومی ضدعفونی شدند. عل رغم اینکه این کارها در این چند روز انجام شده ولی باز هم سه چهار نفر مبتلا از تهران به شهرستان رفته بودند آن را مخفی کردند. امروز که صحبت کردیم مطرح کردند که از تهران آمده بودند و بیست روز در خانه خود بودند و می‌دانستند و در اتاق خود را قرنطینه کرده بودند که شبکه بهداشت متوجه شده بود.

وی ادامه داد: مردم نباید ویروس کرونا را مخفی کنند؛ باید جدی گرفته و کمک بگیرند چون تنهایی نمی‌توانند آن را شکست دهند و باید دیگرانی باشند که بتوانند کمک کنند و دارو و آذوقه به این فرد را بدهند. این ویروس زنگ خطری زد و با منشا آن هم کاری ندارم اما می‌خواهم یک جمله بگویم، در مقابله با این ویروس نه بمب‌های اتمی آمریکا نه موشک‌های نقطه زن ما نمی‌توانند کاری انجام دهند. پول و اقتصاد هم نمی‌تواند کاری کند و یک میلیاردر نمی‌تواند به کرونا پول دهد که با او کاری نداشته باشد. این ویروس به دنبال مقام، جاه، راه، ثروت و اینکه جایی را بگیرد نیست و کل جامعه بشری را مورد حمله قرار داده است.

برزگر گفت: اگر این ویروس بر انسان غلبه کند کره زمین بدون انسان خواهیم داشت. لحظه‌ای تصور کنید این همه تمدن، پیشرفت و تکنولوژی در برابر یک ویروس که خیلی ریز است و به سلول‌های بدن حمله می‌کند چقدر ضعیف و ناتوان است. به یاد آیه‌ای می‌افتم که خداوند می‌گوید «بار امانت خود را به زمین و آسمان و کوه‌ها دادم ولی قبول نکرد اما انسان با عجز و ناتوانی خود بار امانت را پذیرفت و به دوش گرفت». امیدوارم خداوند عنایت ویژه داشته باشد و آفریدگار حکیم دانا کمک کند تا ما و کل جامعه بشری بتوانیم این ویروس را شکست دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟