به گزارش رکنا، مجید شیرانی گفت: در تازه‌ترین نتایج آزمایشات اعلامی، ابتلای ۲مورد دیگر به ویروس کرونا در استان تایید شد و این روند در روزهای آینده شدت بیشتری به خود می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون تراکم بیمار در بیمارستان‌های استان شکل نگرفته است، تصریح کرد: با وجود اینکه در خصوص بیماران مبتلا نسبت به بسیاری از استانهای کشور در وضعیت بهتری قرار داریم اما این شرایط پایدار نیست و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد بیماران روند صعودی به خود گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته ترخیص در استان، اظهار داشت: با تشخیص این کمیته، بیمارانی که حال عمومی بهتری پیدا می‌کنند زودتر ترخیص می‌شوند و در نقاهت‌گاه‌های مشخص شده در استان تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات راه‌اندازی نقاهت‌گاه در استان خبر داد و گفت: این مکان‌ها با همکاری سپاه استان فعال می‌شود.

شیرانی با بیان اینکه ۴۵ درصد گردش ویروس کرونا در بیمارستان‌ها است، افزود: تلاش می‌شود تا از تراکم بیماران در بیمارستان بکاهیم و زمینه بستری آنها را در نقاهت‌گاه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در روزهای آینده تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان شیب صعودی به خود گیرد، خاطرنشان کرد: به همین منظور آمادگی فراهم کردن ۸۰۰ تخت بیمارستانی برای بستری این بیماران در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به ۸۲ کشور سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۴۷ هزار نفر است که با استانهای اصفهان، خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد همسایه است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟