زنانی که فرزند خود را در شکم شان دارند مراقب کرونا باشند

به گزارش رکنا، سولماز پیری با اشاره به اینکه منبع اطلاعات ما در مورد بیماری کرونا کووید ۱۹ برزنان باردار بر اساس مطالعات محدودی در چین است، اظهار داشت: مطالعات انجام شده بر تعداد معدود زنان باردار مبتلا نشان می دهد که احتمال درگیری با بیماری کرونا کووید ۱۹ بیشتر در سه ماه سوم بارداری است.

متخصص زنان و زایمان افزود: زنان باردار به نسبت جمعیت عادی به صورت فیزولوژیک دچار تضعیف سیستم ایمنی هستند و به همین علت احتمالاً حساسیت زنان باردار به این عفونت نسبت به جمعیت غیرباردار افزایش می یابد.

تاکید بر رعایت نکات پیشگیرانه توسط زنان باردار

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر رعایت نکات پیشگیرانه توسط زنان باردار گفت: رعایت فاصله بهداشتی به طور ایده آل دومتر می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

وی با توصیه اینکه زنان باردار تا حد ممکن در مراکز شلوغ و پرازدحام حاضر نشوند، تصریح کرد: نمونه های مایع آمنیوتیکی زنان مبتلا به کرونا کووید ۱۹ در مطالعات مذکور به این ویروس آلوده نبوده است و این بیماری از مادر به جنین منتقل نشده است.

تاکنون انتقال ویروس کرونا در شیر مادر اثبات نشده است

پیری با بیان اینکه لازم است نوزاد مادر مبتلا به کرونا کووید ۱۹ پس از تولد در اتاق جداگانه ای مراقبت شود، ابراز داشت: تاکنون وجود ویروس در شیر مادر اثبات نشده است ولی ابتلا نوزاد حین شیردهی به دلیل رعایت نکردن روش های بهداشتی عطسه و سرفه توسط مادر ممکن است رخ یدهد. بنابراین باید احتیاط های بسیار دقیق نظیر شستشو دست ها و سینه با آب و صابون قبل و بعد از شیردهی و استفاده بهداشتی از ماسک در موقع شیردهی انجام شود.

وی با تاکید استفاده مادر مبتلا به کرونا کووید ۱۹ به استفاده از ماسک در موقع شیردهی به نوزاد گفت: با شستشو مداوم دست و پستان و استریل لوازم دوشیدن شیر می توان از ابتلا نوزاد به این بیماری جلوگیری کرد.

متخصص زنان و زایمان با تاکید بر انجام مطالعات بسیار محدود بر زنان باردار عنوان کرد: احتمال فوت در اثر کرونا کووید ۱۹ در زنان باردار هم وجود دارد و لازم است اقدامات احتیاطی با دقت بیشتری برای زنان باردار انجام شود.

وی افزود: به علت بزرگ شدن رحم و فشار آن بر ریه ظرفیت ریوی زنان باردار کاهش می یابد به همین دلیل بیماری های تنفسی در بارداری خوب تحمل نمی شود؛ اگر زن باردار دچار تنگی نفس شود باید سریع تر به پزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

شستشوی مداوم دست ها به مدت ۲۰ ثانیه بهترین اقدام پیشگیرانه است

پیری نکاتی را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا کووید ۱۹ مطرح کرد و گفت: شستشوی مداوم دست ها به مدت ۲۰ ثانیه بهترین اقدام پیشگیرانه است اما باید این نکته را در نظر داشت که در اپیدمی تمام افراد جامعه می توانند در شیوع و یا عدم گسترش بیماری موثر واقع شوند.

وی با بیان اینکه شستشو دست به تنهایی کفایت نمی کند، اظهار داشت: ممکن است با جای دستان آلوده دیگران، به بیماری کرونا کووید ۱۹ مبتلا شد که لازم است تمام اقلامی که از بیرون به منزل وارد می شود در ورودی منزل با محلول وایتکس دو تا ده درصد ضدعفونی یا با آب و صابون شسته شوند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به استفاده از محلول وایتکس رقیق در ضدعفونی کردن سطوح و مواد خریداری شده است، گفت: لباس هایی که برای بیرون از خانه استفاده می شود باید به محض وارد شدن به خانه در رخت آویزی دردار جداگانه قرار بگیرد و بدون لباس بیرون وارد محوطه منزل شد تا فضای خانه تمیز باشد.

وی افزود: پول و کارت های اعتباری و کیف و تلفن همراه می تواند آلوده باشد که بهتر است از منزل همراه برده نشود، زیرا ضدعفونی مداوم آنها مشکل است.

ضرورت حرارت دادن نان مصرفی بر روی توستر یا اجاق گاز

پیری اشاره ای هم به نان مصرفی گفت: لازم است نان مصرفی بر روی توستر یا اجاق گاز حرارت داده شود.

وی با اشاره به احتمال عدم دسترسی در صورت لزوم به ماسک اظهار داشت: در این شرایط می توان با استفاده از پارچه چلوار تمیز ضدعفونی شده و چندلایه ماسک ارزان تهیه کرد و در صورت لزوم مبادرت به ضدعفونی آنها با محلول وایتکس و شستشو با آب و صابون کرد و پس از خشک کردن در نور آفتاب از آن استفاده کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟