تعطیلی بازارچه جوانرود در اثر کرونا

به گزارش رکنا ، بعد از گسترش بیماری کرونا و عدم تجمع در مکان‌های مختلف و آگاهی به اینکه بازارچه جوانرود مکانی پرتجمع است و در پی درخواست‌های متعدد مردم شهرستان بر تعطیلی آن، شورای بازارچه جوانرود امروز اعلام کرده، برای پیشگیری از ویروس کرونا، بازاریان بازارچه شهرستان جوانرود تصمیم گرفته‌اند که این بازارچه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کنند.

متاسفانه شیوع بیماری کرونا در کشور رو به گسترش بوده و هر روز به آمار بیماران و موارد فوتی ناشی از این بیماری افزوده می‌شود؛ از آنجا که بازارچه جوانرود میزبان مسافران از سراسر کشور است، لذا خطر انتشار بیماری در این بازارچه از هر مکان دیگری بیشتر است.

به گفته صاحبنظران حوزه بهداشت، پیک شیوع بیماری در روزهای آتی خواهد بود و با توجه به امکانات و ظرفیت‌های جوانرود قطعا عدم تعطیلی بازارچه و متعاقب آن شیوع این بیماری وضعیت بسیار خطرناکی را برای مردم این شهرستان به بار خواهد آورد.

طبق بازدید میدانی خبرنگار فارس از بازارچه مرزی جوانرود، این بازارچه هنوز به طور کامل تعطیل نشده و چند مغازه‌دار مشغول به فعالیت هستند که در این راستا هم‌اکنون بازاریان با شهردار این شهر جلسه تشکیل داده تا در راستای تعطیلی کامل آن تصمیم بگیرند.

بازاریان در این جلسه گفتند، مسافر شهرستانی بسیار کم شده و حضورشان در بازارچه انگشت‌شمار است و ازدحامی در این مکان وجود ندارد و اکثرا مشتری‌ها، مردم خود اورامانات هستند.

آن‌ها معتقد هستند، کسبه بازارچه مرزی خود به شیوع بیماری حساس بوده و نکات بهداشتی و ایمنی را به شدت رعایت می‌کنند و تعطیلی بازارچه برای یک هفته و 10 روز موثر نیست، چرا که بیماری تا فصل گرما طول می‌کشد و تعطیلی چند ماه امکان‌پذیر نیست.

بهتر است، مالکان مغازه‌ها در راستای حفظ سلامت خود، خانواده و شهروندان از دریافت اجاره‌بها در این ایام خودداری کنند تا فشار کمتری به کسبه تحمیل شود.

گفتنی است، بیشتر سویت‌ها و خانه‌های مسافر شهرستان جوانرود به صورت خودجوش در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری واگیر کرونا و کنترل آن، تعطیل شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548150 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟