توصیه های مهم برای نگهداری وسایل ضد کرونا در خانه

به گزارش رکنا ، آقازیارتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در خصوص مخاطرات نگهداری الکل و مواد ضد عفونی کننده با حجم زیاد در مکان‌های در بسته به شهروندان هشدار داد و گفت: هر مایع قابل اشتعال نظیر الکل در حالت اسپری، از منظر آتش گیری یا انفجار بسیار خطرناک‌تر از حالت مایع است.

آقازیارتی افزود: در نگهداری و استفاده از این گونه ضد عفونی کننده‌ها جهت پیشگیری از آتش سوزی یا انفجار باید نکات ایمنی را به صورت جدی در نظر داشت.

او اضافه کرد: به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم به اندازه مصرف از این نوع مواد خریداری کرده و از نگهداری مقدار زیاد مواد ضد عفونی کننده در منزل خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیا کرد: از مواد ضد عفونی کننده در نزدیکی شعله‌های باز، گرمای زیاد و سیگار روشن به علت اشتعال زایی بالای آن و احتمال آتش سوزی، خودداری کرده و از این مواد بر روی سطوح داغ و نزدیکی شعله‌های باز نظیر گاز، آبگرمکن، سماور و ... استفاده نکنید.

او ادامه داد: در هنگام تهیه مواد ضد عفونی، نکات ایمنی را رعایت کرده و این کار را در حضور کودکان انجام ندهید و پس از مصرف این نوع مواد در داخل ماشین، پنجره هارا باز کنید و پس از چند دقیقه اقدام به روشن کردن خودرو کنید.

آقازیارتی تصریح کرد: استشمام مدام مواد ضد عفونی کننده برای ریه‌ها مضر است لذا از بو کردن مواد شیمیایی بپرهیزید و در زمان استفاده از مواد ضد عفونی کننده حتما دستکش داشته باشید.

او با بیان اینکه الکل را به صورت مستقیم به پوست نزنید و حتما با مقدار معینی آب مقطر یا آب اکسیدان ترکیب کنید اظهار کرد: دستمال و وسایل تنظیف به کار برده شده و آغشته به الکل را پس از استفاده در ظروف دربسته نگهداری کرده و در اولین فرصت دور بیندازید. در صورت آتش گرفتن، با استفاده از وسایل خاموش کننده و آب، آتش را خاموش کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548097 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟