2 مورد مثبت جدید کرونا در همدان تایید شد

به گزارش رکنا، منوچهر کرمی روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که «رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مصاحبه اخیر آمار همدان را سه مورد اعلام کرده است» و علت مغایرت چیست؟ بیان کرد: طبق اطلاعات دقیق و مستند دانشگاه علوم پزشکی یک مورد از مبتلایان مربوط به استان مرکزی است.

وی افزود: تاکنون چهار تن در این استان به ویروس کرونا مبتلا شدند که مهمترین علت ابتلای آنان به این ویروس، داشتن سابقه مسافرت و حضور در تجمع ها و مکان های شلوغ و پرازدحام بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا از گروه های سنی بالا هستند همچنین علت ابتلای افراد زیر ۵۰ سال به این ویروس داشتن سابقه بیماری زمینه ای بوده است.

کرمی مهمترین و بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را اجتناب از مسافرت های غیر ضروری و خارج نشدن از منزل دانست و گفت: شهروندان در صورت داشتن علائم بیماری همراه با احساس تنگی نفس به طور حتم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: افراد ۱۵ سال و کمتر برای درمان به مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی بعثت مراجعه و از حضور در بیمارستان سینا پرهیز کنند.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۹۷۸ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟