اولین کودک لرستانی کرونایی شد

به گزارش رکنا، محمد رضا نیکبخت روز یکشنبه با اعلام این خبر افزوود: بر اساس اعلام نتیجه نمونه‌های مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در استان لرستان، نمونه سه نفر دیگر تایید شد که با احتساب ۶ مورد مثبت قبلی مجموع مبتلایان به کرونا در استان لرستان به ۹ نفر افزایش یافت.

وی بیان کرد: سه نفر جدید شامل یک زن، یک مرد و یک کودک هستند و تاکنون یک پیرمرد ۸۰ ساله از شهرستان سلسله بر اثر کرونا جان باخته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هشت نفر در بیمارستان بستری هستند ادامه داد: افراد مبتلا شده در سراسر استان که تاکنون تست آنها مثبت اعلام شده از شهرستان‌های خرم‌آباد، دورود، الشتر و کوهدشت می باشند.

نیکبخت بیان کرد: بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد برای بیماران کرونایی تجهیز شده و هر بیماری که مثبت تشخیص داده شود در این بیمارستان بستری می‌شود.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.

ویروس کرونا از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟