کرونا جان پیرمرد قزوینی را گرفت

به گزارش رکنا ، نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین دیشب در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: تا الان ۸ مورد قطعی بیمار مبتلا به کرونا در استان داشتیم که تنها یک مورد که یک پیرمرد ۸۵ ساله است، فوت کرده است.

وی افزود: در ۱۰ روزی که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد تلاش بر این بوده است که آمار مبتلایان به این بیماری به صورت دقیق به اطلاع مردم برسد برای تشخیص این بیماری نیازمند یک سری آزمایش‌های دقیق هستیم که سابق بر این در انیستیو پاستور تهران انجام می‌شد، ولی از روز جمعه یک آزمایشگاه نیز در استان راه اندازی شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه تست کرونا بسیار گران است، خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز آینده دوره پیک این بیماری را خواهیم داشت و با توجه به وجود ویروس کرونا در استان، ممکن است روزانه ۱۰۰ بیمار در استان بستری و ۴۰ بیمار دیگر نیز ترخیص شوند و در این مدت هر آزمایشی که مثبت شود، به اطلاع مردم خواهیم ر ساند.

او افزود: سازمان جهانی بهداشت روز گذشته سطح خطر را از بالا به بسیار بالا ارتقاء داده است.

به گفته نامدار، از زمانی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد، ۶۰ کشور آلوده شده اند و روز به روز بر تعداد این کشور‌ها اضافه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟