سرقت از 60 خودرو در آبکوه / دزد سریالی به دام افتاد

به گزارش رکنا، بررسی سرنخ‌های به جامانده در محل‌های وقوع جرم حاکی از آن بود که عامل ارتکاب این سرقت‌ها شخصی واحد است چرا که با یک شگرد خاص اقدام به سرقت از خودروهای سواری کرده بود.

مأموران دایره تجسس کلانتری آبکوه مشهد با کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها و مستندات به دست آمده از این پرونده چهره فرضی متهم را ترسیم کردند و در اختیار دیگر تیم‌های گشتی پلیس قرار دادند.

پیگیری‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشتی کلانتری آبکوه حین رصد میدانی در سطح منطقه خود به مردی جوان که در ساعات پایان شب مشغول پرسه‌زنی در خیابان بود، مشکوک شدند. ضابطان قضایی با تطبیق مشخصات ظاهری فرد مشکوک دریافتند که چهره او با سارق تحت تعقیب برابری دارد از همین رو مجریان قانون وارد عمل شده و طی اقدامی غافل‌گیرانه و قبل از اینکه متهم موفق به فرار شود، او را دستگیر کردند.مرد جوان ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نشد و مدعی بود که مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده و در حال رفتن به خانه‌اش بوده است و مأموران او را بی‌دلیل دستگیر کرده‌اند.

انکارهای این فرد اما دوام زیادی نداشت و با برملا شدن سابقه کیفری‌اش و تصاویر چند دوربین مدار‌بسته دستش رو شد. همین سرنخ‌ها موجب شد تا این سارق سریالی دست از انکارهایش بکشد و لب به بیان حقیقت باز کند.به گفته فرمانده انتظامی مشهد متهم این پرونده که دارای سابقه کیفری سرقت است در جلسه بازجویی صراحتا به ارتکاب 60 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کرده است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: این مرد جوان پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا معرفی شد و بررسی‌های پلیس برای کشف دیگر جرائم احتمالی از او ادامه دارد.این مقام ارشد نظامی مشهد از شهروندان خواست تا در زمان پارک خودروشان حتما از تجهیزات امنیتی مثل دزدگیر، جی‌پی‌اس و قطع کن استفاده کرده و به هیچ عنوان مدارک و لوازم هویتی و با ارزش خود را داخل خودروشان قرار ندهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد حسن سیرجانی

 

کدخبر: 547446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟