خبر خوش برای موارد مشکوک به کرونا در خراسان رضوی

به گزارش رکنا ، علی افکار مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: به جز موارد مذکور، تاکنون هیچ مورد قطعی از بیماری کرونا ویروس در خواف گزارش نشده و فوت بر اثر این بیماری رخ نداده است.

او تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، در برخی شهر‌های کشور و برای پیشگیری از این بیماری در خواف، اقدام‌هایی همچون اطلاع رسانی وسیع پیرامون شناخت راه‌های انتقال و پیشگیری بیماری از طریق فضای مجازی، تریبون‌های نماز جماعت انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: همچنین ارائه آموزش‌های محیطی از طریق کارکنان مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت تحت پوشش، پیش‌بینی تمهیدات لازم از جمله آماده‌سازی مکانی مجهز برای بستری و انجام اقدامات درمانی برای موارد مشکوک، تشدید بازدید‌های کارشناسان بهداشت از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفت.

افکار افزود:به مردم توصیه می شود به شایعات مطرح شده در خصوص شیوع و مرگ و میر توجه نکرده و اخبار مربوطه را از کانال‌های معتبر پیگیری نمایند.

او تصریح کرد: در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان خواف پزشک مستقر شده و در صورت مراجعه هرگونه مورد مشکوک سریعا اقدامات براساس دستورالعمل‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خواف گفت: مسائل بهداشتی مربوط به انتقال و پیشگیری از بیماری را به دقت رعایت نموده و از دامن زدن به شایعات خودداری نمایند.

علاوه بر تمهیدات مزبور برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا، همه کار‌های تجمعی همچون برگزاری مسابقات ورزشی، جشن‌های فرهنگی و هنری، آزمون‌های ادواری موسسات کنکوری، اردو‌ها و سخنرانی‌ها در سطح شهرستان خواف لغو و یا نوع برگزاری آن تغییر یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟