شناسایی عامل انتشار شایعه شیوع کرونا در قزوین

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ‌ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا قزوین اظهار داشت: در پی رصد و انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه یک شخص در بیمارستان بوعلی شهر قزوین به دلیل بیماری کرونا بستری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا قزوین با انجام تحقیق‌های فنی و پلیسی خود متوجه شدند، خبر اعلامی کذب بوده و در این خصوص، عامل انتشار خبر،فردی ساکن قزوین شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی استان دستگیر شد و به اداره پلیس انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی قزوین با بیان اینکه متهم پس از بازداشت به جرم اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام سرگرمی عنوان کرده است، گفت: این فرد پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی داده شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد:براساس ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای، هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی، اکاذیبی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مجرم و به مجازات تعیین‌شده در قانون محکوم می‌شود.

سرهنگ فرهودی با توصیه به شهروندان از آنان خواست: به اخبار و شایعات در بستر فضای مجازی علی الخصوص شبکه های اجتماعی در خصوص بیماری کرونا توجه نکنند و اخبار و اطلاعیه های لازم را از منابع رسمی و سایت وزارت بهداشت دریافت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟