غافلگیری اهالی ساختمانی در طرقیه و شاندیز / آنها از سوختن جان سالم به در بردند

به گزارش رکنا، ظهر دیروز اعلام حریق سنگین یک ساختمان مسکونی در منطقه گردشگری طرقبه و شاندیز صدای آژیر خطر ۳ ایستگاه ۵، ۳۰ و ۳۱ آتش نشانی مشهد را به صدا درآورد و ده‌ها مأمور اطفای حریق و امداد و نجات را سر خط این حادثه کرد. با وجود مسیر طولانی محل وقوع حریق مأموران آتش نشانی و امدادی خود را در کمترین زمان به نشانی اعلام شده رساندند.

با حضور آتش نشانان مشهدی در محل و بررسی‌های اولیه مشاهده شد که کانون این حریق مهیب پارکینگ یک آپارتمان مسکونی چهار طبقه است که زیر حجم زیادی از آتش قرار دارد. دود ناشی از این آتش سوزی هم به دیگر طبقات سرایت کرده بود و موجب محبوسی ساکنان این آپارتمان در طبقه چهارم شده بود.

مأموران اعزامی در محل حادثه بلافاصله در قالب تیم‌های پیشگیری، امداد و نجات و اطفای حریق درآمدند و به نبرد با این آتش سوزی پرداختند. ابتدا تیم پیشگیری با قطع جریان برق و گاز مانع از بروز حوادث احتمالی شد و سپس تیم اطفایی و امداد و نجات وارد عمل شدند.

انتقال محبوسان آتش به پشت بام

آتش نشانان تیم اطفای حریق با استفاده از تجهیزات مربوط، خود را به پارکینگ این ساختمان مسکونی رساندند و به مهار زبانه‌های سرکش آتش پرداختند. از سوی مقابل هم مأموران امداد و نجات با از سر گذراندن حجم زیادی از دود غلیظ از طریق راه پله خود را به طبقه چهارم رساندند و ۶ فرد گرفتار در این واحد مسکونی را که زنان و کودکان خردسال بودند به پشت بام انتقال دادند تا آسیبی به آن‌ها نرسد و از مرکز درخواست خودروی نربان کردند.

عملیات اطفای حریق این خانه مسکونی چهارطبقه ادامه داشت و آتش‌نشانان به بخش‌هایی که آتش در آن پرحجم بود حمله بردند و زبانه‌های سرخ و سرکش آتش را فرو نشاندند. بالاخره پس از ساعتی با عملیات نفس گیر اطفاء از حجم بالای این آتش سوزی کاسته شد و مأموران موفق به مهار نود درصدی حریق شدند.

سوختن بنز و زانتیا

پس از فروکش کردن حریق آتش‌نشانان پا به راه پله و اتاق‌های دودگرفته گذاشتند و به تخلیه دود و لکه گیری پرداختند. دود غلیظ ناشی از این آتش سوزی تقریبا همه فضای طبقات این ساختمان چهارطبقه مسکونی را فرار گرفته و در و دیوار را سیاه کرده بود. سرانجام با ایمن شدن کامل محل حادثه ۶ فرد گرفتار در این آتش سوزی از قسمت پشت بام به پایین انتقال داده شدند و در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.

طبق معاینات اولیه پزشکی آثار هیچ گونه عارضه، جراحت و سوختگی بر ساکنان آپارتمان آتش گرفته، وجود نداشت و این افراد به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد علت این حادثه مهیب هنوز مشخص نیست و تحقیقات کارشناسان در این باره ادامه دارد.

آتشباد دوم امیر عزیزی با اشاره به میزان خسارات مالی این حریق بیان کرد: در اثر این حادثه دو خودروی سواری زانتیا و بنز متأثر حریق شدند و به طور کامل در آتش سوختند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر سوختن دو خودروی گران قیمت در این حادثه، واحد‌های مسکونی این ساختمان چهارطبقه نیز دچار دودگرفتگی شدید و خسارات مالی شد. ارزیابی کارشناسان این سازمان در محل ادامه دارد و با روشن شدن علت دقیق این حریق، موضوع به اطلاع شهروندان خواهد رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 545751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟