ایتالیا در صدر بیشترین میزان ابتلا به کرونا در اروپا + فیلم
حجم ویدیو: 13.06M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56

به گزارش گروه حوادث رکنا، در پی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در دو استان لومباردیا و ونتو در شمال ایتالیا، ۱۱ شهر در این مناطق در وضعیت قرنطینه قرار گرفته است و مسئولان ستاد حوادث غیرمترقبه از مردم خواسته‌اند برای کار‌های غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

آنجلو بورلی، رئیس ستاد مقابله با حوادث غیرمترقبه ایتالیا گفت: در ایتالیا تا این لحظه ۷۹ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که ۷۱ نفر آنها در دو استان شمالی لومباردیا و ونتو زندگی می‌کنند.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیمه شب شنبه به وقت محلی در نشستی مطبوعاتی در محل ستاد حوادث غیرمترقبه این کشور با پافشاری بر این مسئله که همه چیر تحت کنترل است و دولت سطح بسیار بالایی از تمهیدات و تدابیر ایمنی را برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ کرده است، آرامش و همکاری مردم را خواستار شد.

کونته گفت: ایتالیایی‌ها نباید اسیر ترس و وحشت بی مورد شوند چرا که اضطراب در این شرایط هیچ فایده‌ای ندارد. مردم باید به تدابیر مسئولان بهداشت و درمان عمومی و دولت اعتماد کنند.

آندره‌آ ویونتی روزنامه نگار ایتالیایی هم گفت: در این شرایط باید از انتشار وحشت و نگرانی میان مردم اجتناب کرد چرا که موجب زیان‌های اجتماعی و اقتصادی به کشور می‌شود.

طی دو روز گذشته در ایتالیا دو سالمند در شمال این کشور به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان جان باختند.

یکی از کارکنان بیمارستان پادوا که در آنجا سالمندی ۷۸ ساله به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد، گفت: هم اکنون این بیمارستان در قرنطینه قرار دارد و هیچ کس اجازه ورود و یا خروج از آن را ندارد.

ایتالیا در جمع کشور‌های اروپایی بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را دارا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟