دستور قضایی برای انتقال موارد مشکوک کرونا در سامان سراها به قرنطینه

به گزارش رکنا، غلامحسین محمدی در نشست خبری ویژه خود عنوان کرد برای تشخیص این بیماری دو تست وجود دارد که یکی از این تستها برای آقای رحمان زاده مثبت بوده است ولی از نتیجه تست دوم خبر ندارم. او در بیمارستان تحت نظر است و نحوه اطلاع رسانی شهرداری منطقه ۱۳ برای تکذیب این مسئله مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

سه شنبه هفته گذشته جلسه شورایاران منطقه ۱۳ تهران بوده است که علاوه بر فرد مبتلا به کرونا، محسن هاشمی رئیس شورای شهر، احمد مسجدجامعی، حسینی میلانی از اعضای شورای شهر و برخی کارکنان شورای شهر حضور داشتند.

محسن هاشمی درباره این جلسه گفته است: رحمان زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل این که در روز ۲۲ بهمن گشت زده ام دچار بیماری شده ام.

اقدامات فراگیر شهرداری تهران

محمدی درباره اقدامات شهرداری تهران در خصوص مبارزه با همه گیری کرونا در تهران گفت: مهمترین مسئله رعایت بهداشت است و شهرداری تهران هم در زمینه جلب مشارکت مردم و آموزش مداوم به همه مردم در مراکز عمومی، اقدامات خود را انجام داده است.

مدیرکل روابط عمومی شهرداری تهران توضیح داد: علاوه بر آموزشهای عمومی، مسئله گندزدایی در وسایط حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسهای واحد، پله برقی و مترو به صورت شبانه انجام می شود. گندزدایی و ضدعفونی کردن سامان سراهای شهرداری نیز به صورت روزانه انجام می شود. سامانسراها به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد زیرا افرادی که در این مراکز اقامت دارند، دارای مصرف مواد مخدر و بیماری های زمینه ای هستند، مدیریت خواهند شد تا به بیرون قرنطینه می شوند.

این مدیر شهرداری تهران گفت: با مجوز قضایی قرار شده است در صورتی که مورد مشکوک در سامان سراها دیده شود، همانجا ایزوله و قرنطینه شوند. همچنین پیشنهادهایی درباره تامین ماسک واصل شده که واقعیت این است در شرایط فعلی مقدور نیست و حتی الامکان گندزدایی و ضدعفونی را با توجه به ترتیبات مقرر انجام می دهیم. همچنین آبخوری های مراکز مترو را تعطیل کردیم و اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن میادین میوه و تره بار انجام میشود. همچنین زباله عفونی بیمارستانها در سایت جدید به همراه آهک و سایر مواد گندزدا دفن می شوند و تخلیه زباله های شهر به صورت سریعتر انجام می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: 545268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟