به گزارش رکنا، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از بین موارد مشکوک به ابتلا کرونا مرگ ۲ نفر بر اثر این ویروس تایید شده است.

او با اشاره به اینکه موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است، افزود: بخشی از بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به این ابتلا به این ویروس ایزوله شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در دیگر شهرستان‌های گیلان هم با هماهنگی استانداری بیمارستان‌های مشخص و ایزوله خواهد شد تا بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا در آن بستری شوند.

ارسلان سالاری درباره کمبود ماسک و مایع ضد عفونی در گیلان افزود: در مواقع بحرانی معمولا افرادی سودجو بدنبال سواستفاده از این شرایط هستند که حتما در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد شد.

او گفت: گیلانی‌ها نگران نباشند با هماهنگی با وزارت بهداشت و درمان فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و رعایت بهداشت فردی به خصوص شستن مداوم دست ها، رعایت فاصله یک تا یک و نیم متری با افراد مشکوک، استفاده از ماسک و گرم نگه داشتن بدن است.

ارسلان سالاری، با بیان اینکه ویروس کرونا ۸ تا ۴۸ ساعت بیرون از بدن زنده می‌ماند، گفت: سرفه شدید، سردرد، تب و تنگی نفس از علایم این بیماری است.

او افرود: فرد مبتلا ۴ تا ۱۴ روز می‌تواند ناقل این بیماری باشد بدون اینکه علایم خاصی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ویروس آنفولانزا است، تصریح کرد: مرگ میر ناشی از کرونا در افراد کمتر از ۵۰ سال نیم درصد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟