واکنش سفیر چین درخصوص درگذشت چند ایرانی مبتلا به کرونا + عکس

به گزارش رکنا، چانگ هوا در یادداشتی اختصاصی نوشت: «چین به دقت اوضاع کووید ۱۹ در ایران را رصد می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه چین درگذشت بیماران ایرانی را تسلیت گفته است. در کسوت سفیر چین در ایران من نیز مایلم مراتب تسلیت خودم را به دولت و مردم ایران ابراز کنم.»

هوا در ادامه نوشته است: «چین و ایران در این مبارزه با ویروس کرونا قاطعانه در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. از زمان شیوع این بیماری در چین، دولت و مردم ایران حمایت‌ها و کمک‌های ارزنده‌ای به چین اراده کرده‌اند. ما این دوستی را به خاطر داریم و آن را ارج می‌نهیم.»

او تأکید کرده است: «شیوع این بیماری در ایران نیز قلب مردم چین را تحت تأثیر قرار داده و ما هم احساسات مشابهی نسبت به مردم ایران داریم. چین ارتباطات و همکاری‌های نزدیک با ایران را حفظ خواهد کرد، همکاری‌ها برای جلوگیری از سرایت این بیماری را تقویت خواهد کرد و تلاش خواهد کرد به منظور محافظت از سلامت مردمان هر دو کشور و صیانت از امنیت سلامت عمومی در دنیا در اسرع وقت بر شیوع این بیماری غلبه کند.»

پیش از این در گزارش‌های خبری آمده است: همزمان با تلاش مسئولان در دنیا برای جلوگیری از تبدیل شدن ابتلا به کرونا به یک مسئله جهانی، سران اقتصادی کشور‌های گروه ۲۰ در اجلاس روز یکشنبه خود در عربستان سعودی دیدار کنند به بحث و تبادل نظر درباره این موضوع خواهند پرداخت.

چین در تازه‌ترین آمار، شمار افراد مبتلا به این ویروس را به ۷۵۴۰۰ نفر افزایش داده است. گفته می‌شود ۲۲۳۶ قربانی بعد از ورود این ویروس به بدنشان بر اثر بیماری‌ای که اکنون «کووید ۱۹» (۱۹-COVID) نام گرفته جانشان را از دست داده‌اند.

اکثر کشته‌شدگان در چین در استان «هوبی» و مرکز آن شهر «ووهان» بوده‌اند. این شهر نقطه آغاز شناسایی ویروس کرونا معرفی شد. «کووید ۱۹» می‌تواند باعث بروز اختلاات تنفسی شدید و عفونت حاد ریوی شود. ابتلا به این ویروس ابتدا با تب و سپس سرفه‌های خشک خود را نشان می‌دهد. اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند طی دو هفته سلامتی کامل خود را به دست می‌آورند؛ دقیقا مانند بهبودی پس از ابتلا به ویروس آنفولانزا.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تسنیم

کدخبر: 545118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟