بازداشت افرادی که در بیرون شعب اقدامات غیرقانونی انجام می‌دادند

به گزارش رکنا،  مستقر در ستاد انتخابات لرستان، محمود ثمینی امروز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باتوجه به اینکه فرآیند رأی گیری طبق قانون از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده است و قانونا به مدت ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۸ امروز ادامه پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: تقاضای ما از مردم این است که در ساعاتی که نسبتاً شعب اخذ رأی خلوت تر است به شعب مراجعه کنند.

وی افزود: هرچقدر به ساعات پایانی نزدیک می‌شویم ازدحام جمعیت در شعب افزایش پیدا می‌کند، لذا مردم از زمان و فرصت استفاده کنند و از هم اکنون به شعب مراجعه کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: تا این لحظه هیچ مشکل خاصی در روند برگزاری انتخابات وجود نداشته است.

ثمینی با تاکید بر اینکه مردم پس از اینکه به شعبه مراجعه کردند و رأی خود را به صندوق انداختند، در بیرون از شعبه اخذ رأی تجمع نکنند، گفت: با کسانی که به هر قصد و نیتی بخواهند در برگزاری سالم و سلامت انتخابات خارج از شعب اخذ رأی اقدام و تحریکاتی و حرکات غیرقانونی انجام دهند، برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در این رابطه تذکراتی به افراد داده شده و برخی بازداشت شده‌اند، از این پس کسی بخواهد در روند انتخابات اختلال ایجاد کند برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی که متولد دوم اسفندماه سال ۸۰ و قبل از آن می‌توانند به شعب مراجعه کنند و در رأی گیری شرکت کنند، افزود: شناسنامه به علاوه کد ملی و یا کارت ملی برای رأی دادن الزامی است.

ثمینی ادامه داد: باتوجه به توافق شورای نگهبان و ستاد انتخابات، ممهور کردن شناسنامه‌ها توسط عوامل شعب حتماً لازم است اما اثر انگشت زدن با استامپ اختیاری است و تحت هیچ عنوان الزامی نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545085 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟