جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ایران / تایید مرگ 2 کرونایی در قم

به گزارش رکنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران پنج نفر است که شامل دو فوتی، دو بیمار بستری در قم و یک پزشک که از اراک به قم رفته است. 

سعید نمکی بعد از نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در وزارت بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۲۴ نفر دیگر مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند که بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود. پیش بینی وزارت بهداشت این است که اکثر این بیماران به ویروس کرونا مبتلا نیستند.

وی گفت: از نظر وزارت بهداشت افراد و بیماران تنفسی که با اتباع خارجی مراوده نداشته اند، مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا نیستند اما دو نفر سه روز پیش با علایم شدید عفونت تنفسی در قم مراجعه کردند که بلافاصله از آنها تست گرفته شد و مشخص شد که به ویروس کرونا مبتلا هستند و به علت شدت بیماری جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: بعد از این موارد همکاران روی قم تمرکز کردند به خصوص اینکه نگرانی‌هایی ایجاد شده و مراجعات مردم به بیمارستان زیاد شده بود. از عده ای از افرادی که با بیماران فوتی مراوده داشتند دعوت کردیم و از آنها هم آزمایش گرفته شده اما فعلا موارد قطعی پنج نفر است.

وزیر بهداشت افزود: وضعیت اکنون در قم پایدار است، موارد جدید به ندرت به بیمارستان مراجعه دارند و در ۲۴ ساعت گذشته شدت مراجعات به بیمارستان کم شده است اما هر فردی که مشکوک به کرونا باشد تحت نظر قرار گرفته است. جای نگرانی نیست به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است ضمن اینکه هنوز با مواردی از بیماری ضعیف تر آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است البته ویروس کرونا برای بیماران مزمن از جمله دیابت‌ ها، بیماران قلبی، افراد دارای عفونت مزمن و نقص ایمنی می‌تواند خطرناک باشد اما مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

وی درباره تعطیلی مدارس نیز گفت: فعلا بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مدارس قم شنبه تعطیل اعلام شده اما در مورد روزهای بعد با توجه به شرایط و ضرورت تصمیم گیری می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا اعلام می کنند درست نیست و وزارت بهداشت صادقانه هر موردی اثبات شود به مردم اعلام می کند.. به هر حال هر بیماری تنفسی کرونا نیست زیرا هنوز در فصل زمستان هستیم و شیوع آنفلوانزای B تمام نشده است.

نمکی ادامه داد: اولین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور تعدادی از وزرا، سازمان مدیریت بحران, سازمان پدافند غیر عامل و ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد و برای مهار این بیماری تصمیماتی گرفته شده است. همکاری های بین بخشی تقویت شده است. پیام ما به مردم این است که نگران نباشند و همان طور که شیوع آنفلوانزا را در پاییز امسال مهار کردیم این بیماری نیز کنترل می‌شود. بزرگترین وظیفه رسانه‌ها نیز این است که اصول پیشگیری از این بیماری را به مردم آموزش دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟