تلاش شیر زن گیلانی برای خاموش کردن آتش با برف + فیلم
حجم ویدیو: 10.80M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30

به گزارش رکنا،  ایثار و ازخودگذشتگی وقتی به زنان و بانوان جامعه می‌رسد هیچ‌کس قادر به توصیف آن نیست چون بانوان ایرانی از زمانی که وارد جامعه می‌شوند، دقایق عمرشان با صبر، متانت، ایثار و ازخودگذشتگی عجین می‌شود.

نقش زنان در سرزمین گیلان اگر بیش از زنان ایرانی نباشد، کمتر نیست و این ادعا را می‌توان در دوران طلایی و قله ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس اثبات کرد.

بنا بر آمارهای موجود، ۳۰۰ تن از بانوان گیلانی در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند که ازاین‌بین ۳۳ نفر شهیده و ۶۴ زن نیز جانباز ۵ تا ۷۰ درصد شدند.

اما حضور در جنگ تحمیلی تنها برگ برنده شیر زنان و دختران گیلانی نیست، چون زنان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حضور فعال، ایثارگونه و مجاهدانه داشتند و این مشارکتشان ستودنی است.

هرجایی که خدمت به هم نوع باشد زنان و دختران گیلانی حضور دارند و ردپای آن‌ها را می‌توان در سیل و زلزله غرب کشور، سیل گلستان و بلوچستان مشاهده کرد و بر خود بالید.

اما این روزها ویدیویی در حال دست‌به‌دست شدن در فضای مجازی است که مجاهدات یک زن لاهیجی و تلاش‌هایش را برای خاموش کردن غول آتش با گلوله‌های برف در یک عرصه آتش‌سوزی که به نظر می‌رسد یک‌منزل مسکونی گرفتار در برف باشد را به تصویر کشیده است.

حالا اینکه چگونه غول آتش به دیو سرمای برفی تاخته بماند اما نکته قابل‌تأمل و توجه اینجاست که زن لاهیجی گرچه می‌داند سعی و تلاشش با مشتی برف ریختن روی آتش گسترده بی‌فایده است اما روح شجاعت، نوع‌دوستی و ایثار در وقت نیازش، الگویی برای کسانی است که امید به موفقیت در کوران ما امیدی ندارند و از روزنه امید غافل هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟