دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

به گزارش رکنا ، سرهنگ«سید محمد گنجه»،با اعلام این خبر،گفت: چندی پیش خانم جوانی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، مدعی بود؛ شخصی یا اشخاصی با ارسال پیام در شبکه‌‌ اجتماعی تلگرام اقدام به تهدید وی در خصوص انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه های اجتماعی منجمله اینستاگرام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در پی اعلام شکایت این خانم جوان و با توجه به اهمیت موضوع و پیش از انتشار تصاویر، کارشناسان این پلیس سریعاً بررسی موضوع و شناسایی فرستندگان پیام های تهدید آمیز را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی، متهم اصلی پرونده و محل اختفای وی را شناسایی و در شامگاه روز سه شنبه بیست و نهم بهمن ماه با دستور مقام قضائی موفق شدند این فرد مجرم در مخفیگاهش در حوالی شهرری دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ،تصریح کرد: متهم در بازجویی صورت گرفته با توجه به قرائن و شواهد چاره ای جزء بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ «گنجه» با بیان اینکه فرد دستگیر شده به همراه پرونده اولیه به مراجع قضائی معرفی شد، به شهرندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی علی‌الخصوص بانوان می بایست از قرار دادن عکس‌‌های شخصی خود بر روی پروفایل و انتشار آنها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.رعایت این اصل توسط کاربران تا حدود بسیار زیادی می‌توانند از وقوع این چنین جرایمی پیشگیری کنندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 544701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟