آیا ماهی قرمز از خارج به کشور وارد می شود؟

به گزارش رکنا ، با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی در خصوص واردات ماهی قرمز از کشور چین و امکان ورود ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز به ایران ماهی‌های قرمز سفره هفت سین که هر ساله یک ماه قبل از عید، از کشور چین وارد ایران میشوند، میتوانند باعث شیوع ویروس کرونای چینی در ایران شوند.

ماهی‌های قرمز سفره هفت سین و ویروس کرونا هشداری است که در کمین سفره‌های هفت سین ایرانیان قرار گرفته است.

زمان ورود این ماهی‌های کوچک قرمز از چین به ایران، حدود یک ماه قبل از عید است و از چند روز دیگر آغاز می‌شود و افراد سودجو بدون توجه به خطراتی که ورود این جانوران آبزی دارند، از راه‌های مختلف چه قانونی و چه قاچاق، مقادیر زیادی از این ماهی‌های قرمز را به ایران وارد می‌کنند؛ لذا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، از خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین، جدا خودداری کنید .

پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در خصوص انتشار این خبر کذب در فضای مجازی گفت: ماهی قرمز با اسم علمی جزء گونه‌های ماهی تولیدی در داخل کشور بوده و عمدتا در استان اصفهان (شهرستان کاشان) و استان گیلان تکثیر و پرورش می‌یابد.

او اظهار کرد:تاکنون هیچ گونه واردات ماهی قرمز از کشور چین و یا سایر کشور‌ها به این منظور صورت نگرفته است و خبر منتشر شده کذب می‌باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟