ناگفته های شاهین مقدم از هواپیمای بی‌مقصد اوکراینی / 8 دقیقه قبل سقوط با زنم و پسرم حرف زدم + عکس

به گزارش رکنا، این خانواده ۷ سال پیش به کانادا مهاجرت کرده بودند و فرزندشان راستین دانش‌آموز سال چهارم در مدرسه Beynon Fields در ریچموندهیل بود.

شاهین مقدم تنها بازمانده خانواده‌ای که هفت سال پیش برای یک زندگی بهتر به کانادا آمده‌اند، یکشنبه این هفته در کانادا میزبان همه کسانی است که مانند او در سوگ همسر و فرزند او و همه سرنشینان هواپیمایی هستند که با شلیک دو موشک به زمین نشست.

شکیبا فقاهتی ۳۹ ساله و پسرشان راستین مقدم ده ساله روز ۱۰ دسامبر به تهران رفتند تا تعطیلات را در کنار خانواده‌شان باشند و پس از ۷ سال دیداری با عزیزان خود تازه کنند.

آخرین تماسی که شاهین با همسر و پسرش داشت روز ۸ ژانویه بود، درست دقایقی پیش از آن که سوار هواپیمائی شوند که تنها ۸ دقیقه پرواز کرد.

هفت سال پیش شاهین مقدم و همسرش شکیبا فقاهتی و نیز پسرشان راستین که آن زمان ۳ ساله بود از مرزهای فرودگاه تهران گذشتند تا برای یک زندگی بهتر به کانادا بیایند.

شاهین فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر در ایران بود ولی در کانادا به کالج جرج براون رفت تا مدیریت ساخت و ساز بگیرد. شکیبا هم کارشناسی اقتصاد داشت و در کانادا به یورک رفت تا مدرک تازه‌ای بگیرد.

اما آنها بعد تصمیم گرفتند با تاسیس شرکت Shawn Smithery & Forging Inc بیزینس خانوادگی خود را راه بیاندازند.

راستین هم در کانادا به مدرسه رفت و کلاس چهارم مدرسه Beynon Fields بود. او به چهار زبان حرف می‌زد، شنا را حرفه‌ای دنبال می‌کرد پیانو می‌نواخت و تکواندوکار بود.

دسامبر گذشته شکیبا و پسرش قرار شد تا پس از هفت سال برای تجدید دیدار با عزیزان خود به ایران بروند. آنها ۱۰ دسامبر از تورنتو پرواز کردند. شاهین می‌گوید که هر روز با آنها در تماس بوده است و «آخرین تماس و صحبت من با آنها روز ۸ ژانویه بود، درست پیش از آن که سوار هواپیما شوند.»

پرواز شکیبا و راستین همان هشت دقیقه اول با شلیک موشک نیمه تمام ماند و هرگز به مقصد نرسید، شاهین که خانواده‌اش را از دست داده بود به سوگ نشست.

«زن من یک فرشته بود، آنها همه چیز من بودند، من حتی فرصت نیافتم با آنها خداحافظی کنم»

دیدار شاهین با جاستین ترودو

دیدار شاهین با جاستین ترودو

سه روز بعد در یک هتل در ریچموندهیل، شاهین با جاستین ترودو دیدار کرد. خیلی از بازماندگان این سانحه در آن روز با ترودو دیدار کردند.

شاهین می‌گوید: «ترودو با من گریست، او چنین مرد بزرگی است. من چیزی از سیاست او نمی‌دانم، اما او شخصا آدم بزرگی است. من به او گفتم که من هر بار از راستین می‌پرسیدم می‌خواهد بزرگ که شد چکاره شود، می‌گفت می‌خواهد مثل جاستین ترودو بشود.»

حالا در چهلم این سانحه، شاهین مقدم مراسمی را برگزار می‌کند تا همه کسانی که در سوگ ۱۷۶ سرنشین این هواپیمای بی‌مقصد هستند دور هم جمع شوند، آرام اشک بریزند و یاد همه آنها را گرامی بدارند.

شاهین در یادداشت خود نوشته: «با دلی شکسته و دردی جانکاه برای یادآوری خاطره شیرین شکیبا فقاهتی و راستین مقدم که در پرواز ۷۵۲ اوکراین آسمانی شدند، گرد هم میاییم، شاید که این رنج و تاریکی با شمع وجودتان مرهم و روشنی گیرد.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟