عملیات نجات اهالی «رشترود» رودبار آغازشده است

به گزارش رکنا، محمدصالح ضیایی امروز با تائید خبر فوت چهار نفر در شهرستان رودبار به علت ریزش بهمن اظهار کرد: بارش برف در رشترود رودبار بیش از دو متر ارتفاع داشته و باعث ایجاد بهمن شده است.

وی با بیان اینکه چندین خانوار زیر برف محبوس هستند، افزود: بر اساس آخرین اخبار چهار تن تا به این لحظه فوت‌شده و آمار دقیق را پس از بررسی‌های دقیق اعلام می‌کنیم.

فرماندار شهرستان رودبار با اشاره به ورود تعدادی دستگاه‌ لجستیکی به رودبار از دیگر استان‌های کشور افزود: ۱۳ دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر و برف‌روب از استان‌های قزوین و زنجان وارد رودبار شده و مشغول فعالیت هستند.

ضیایی با اذعان به اینکه یک لاین آزادراه رودبار باز است، تصریح کرد: جاده اصلی رودبار شامل آزادراه رودبار به رشت باز بوده و بازگشایی راه‌های فرعی از جمله منطقه رشترود، فاراب و تتکابن را آغاز و همچنین حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی) وسط اتوبان را برداشته و‌ خودروها را به سمت رودبار هدایت کردیم زیرا به علت یخ‌زدگی امکان سفر به رشت وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در تلاش برای نجات اهالی روستای رشترود رودبار از زیر برف هستیم، گفت: هم‌اکنون با یک دستگاه بالگرد، چهار دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر به‌صورت زمینی وارد روستای رشترود شده و در تلاشیم هرچه سریع‌تر این روستا و خانوارهایش را از زیر بهمن نجات دهیم.

فرماندار شهرستان رودبار با تأکید بر آمادگی مساجد شهرستان رودبار برای اسکان مسافران بیان کرد: تاکنون توانستیم ۹۵۰ نفر از مسافران گرفتار در برف را در حسینیه‌ها، مساجد و هتل‌های شهرستان‌های رودبار، رستم‌آباد و منجیل اسکان دهیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542840 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟