مرگ عجیب 2 مرد در سرمای عظیمیه کرج

به گزارش رکنا ، رئیس جمعیت هلال احمر کرج از فوت دو نفر که برای کوهپیمایی به کوه‌های مشرف به منطقه عظیمیه رفته بودند، خبر داد.

سید فتح الله هاشمی نژاد اظهار کرد: در پی تماس فردی با مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر اینکه در ارتفاعات یال شرقی کوه عظیمیه اتراق کرده و حال مساعدی ندارد و دو همراه وی نیز بی حرکت هستند، امدادگران به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های اولیه درمانی مشخص شد دو نفری که بی حرکت بودند جان خود را از دست داده و نفر سوم نیز حال مساعدی ندارد.

وی اضافه کرد: علت اولیه حادثه سرمازدگی تشخیص داده شده، اما تحقیقات برای علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

هاشمی نژاد از مردم خواست با توجه به شرایط متغییر هوا در فصل زمستان از سفر‌های غیر ضروری در محور‌های کوهستانی مانند مسیر کرج - چالوس خودداری کنند.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که قصد کوهنوردی در مناطق کوهستانی را دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات ایمنی کوهنوردی از افرادی که آشنا به منطقه هستند، کمک بگیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر کرج یادآور شد: هموطنان می‌توانند در صورت نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر البرز تماس حاصل کنند.

گازگرفتگی زغال 2 کوهنورد البرزی را به کام مرگ فرستاد

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان البرز گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت ۲ نفر در اثر استنشاق گاز ذغال در کوه‌های عظیمیه کرج، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کلانتری ۱۴ رسالت قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اعزام به محل حادثه و بررسی موضوع متوجه شدند ۳ نفر از کوهنوردان به کوه‌های عظیمیه کرج رفته بودند که در کولاک گرفتار شده و ناچار به زدن چادر و استقرار در کوهستان می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان البرز در ادامه گفت: کوهنوردان برای گرم نگه داشتن چادر خود مقداری ذغال روشن کرده بودند که به دلیل استنشاق گاز ذغال ۲ نفر از آن‌ها فوت و یک نفر مسموم می‌شود.

سرهنگ فیض جعفری افزود: با حضور عوامل هلال احمر فرد مصدوم به مراکز درمانی منتقل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟