کرونا ویروسی که زنجیره تولید دنیا را مختل کرده است

به گزارش رکنا، بسیاری از کالاها و خدماتی که در کشورهای مختلف به مردم داشته می شود ، با قطعاتی که در چین تولید می شود تکمیل و عرضه می شود اما با توقف فعالیت کارخانه ها درچین مشکل تولید کالاها در کشورهای دیگر رو به افزایش است.

کره جنوبی یکی از اولین قربانیان این شرایط است. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت هاو کارخانه های تولید قطعات خودرو در چین غیرفعال شدند.

کره جنوبی الان برای ساخت و تکمیل خودروهای خود با مشکل ربروست و صنعت خودروسازی این کشور بتدریج شاهد خسارات بیشتری خواهد بودو مردم باید در انتظار زمان بیشتری برای خرید خودرو باشند.

گزارش شبکه خبری فونیکس از هنگ کنگ حاکی است که دستکم 5 شرکت بزرگ خودروسازی در کره جنوبی به دلیل اینکه موفق به دریافت قطعات از چین نشده اند ، تولید رامتوقف کرده اند.

در هنگ کنگ از طریق پیام رسان های عمومی به بسیاری از مجتمع های مسکونی اطلاع داده شده است که در روزهای آینده این منطقه با کمبود بسیاری از اقلام بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی و دستمال کاغذی روبرو خواهد شد و مردم تا نیمه شب در فروشگاه ها در حال خرید هستند.

مشکل بزرگ کشورها و شهرهای دیگر که وابستگی شدیدی به بازار چین دارند این است که چین مشخص نکرده است کارخانه ها تا چه زمانی تعطیل خواهد بود.

شماری از کشورها و مناطق همجوار چین چندین دهه است که خریدهای خود را از این کشور انجام می دهند و به دلیل با صرفه بودن کالاهای تولیدی این کشورهاو مناطق مشتریان قدیمی چین هستند.

در سال 2003 میلادی وقتی بیماری مرگبار سارس در چین جان نزدیک به 700 نفر را گرفت فقط 4/4 درصد از تجارت جهانی در اختیار چین بود اما در سال 2018 میلادی چین بیش از 10 درصد در تجارت جهان سهم داشته است.

ژاپن و آمریکا و شمار زیادی از کشورهای دیگر نیز صدها فروشگاه زنجیره ای و ارایه خدمات را تعطیل کرده اند و کارخانه های خودروسازی در شهرهای مختلف چین از فعالیت بازایستاده اند و برخی از آنها هم در شهر ووهان و استان خوبی مرکز شیوع کرونا در چین هستند که سهم عمده ای در تولید خودرو دارند.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز شنبه اعلام کردکه تاکنون 724 نفر براثر ابتلا به کرونا فوت کرده و 34 هزار 872 نفردر سطح جهان به آن مبتلا شده اند که 34 هزار و 546 نفر آنها از چین هستند. شمار کسانی که درمان و از بیمارستان مرخص شده اند یکهزار و 568 نفر ذکر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟