شناسایی خانه پر از کبک در تربت حیدریه / شکارچی های متخلف دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، داود نورمحمدی رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه از دستگیری شکارچیان کبک وحشی در بخش بایگ تربت حیدریه خبرداد و گفت: برف نعمت الهی است و از این جهت باید خداوند را شاکر بود، اما متاسفانه به تبعیت از یک فرهنگ غلط، حالا همین برف بلای جان کبک‌های وحشی شده است.

او ادامه داد: بر اساس یک سنت غلط و دیرینه اهالی روستا‌های کوهستانی بعد از بارش برف به جای شکرگذاری به خاطر نزول این نعمت الهی، متاسفانه به صورت گروهی از پیر و جوان به بهانه تفریح و سرگرمی به دامنه کوه‌ها رفته و علاوه بر بر هم زدن آرامش اکوسیستم و حیوانات محیط زیست با روش‌های غیر انسانی و غیر اخلاقی و با استفاده از ضعف کبک وحشی در هنگام برف، اقدام به زنده گیری این موجود زیبا می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: با حذف این حیوان از اکوسیستم ناخواسته و بدون علم و آگاهی خسارات جبران ناپذیری بر پیکره طبیعت وارد می‌شود چرا که کبک وحشی در کنترل آفات، امراض و حشرات خصوصا از بین بردن سم غلات نقش کلیدی و موثری داشته و با حذف این پرنده، روستاییان عملا به افزایش امراض و حشرات در مزارع و باغات خود دامن می‌زنند.

نورمحمدی افزود: با وجود هشدار‌های قبلی به روستاییان توسط مأموران حفاظت محیط زیست و بخشداری‌ها، هنوز شاهد این اقدام ناشایست هستیم.

او تصریح کرد: در پی اخذ نیابت قضایی در بازرسی از منزل چهار نفر از اهالی یکی از روستا‌های بخش بایگ تربت حیدریه با همکاری پاسگاه انتظامی بخش بایگ تعداد یک قطعه تیهو و ۱۵ قطعه کبک زنده از یک منزل کشف و ضبط و افراد خاطی پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟