طوفان شن 65 ریگانی را راهی بیمارستان کرد

به گزارش رکنا، فرماندار ریگان گفت: طی دو روز وزش طوفان شدید در شهرستان ریگان 65 نفر راهی مراکز درمانی شده‌اندکه تعدادی از این بیماران به‌دلیل مشکلات به بیمارستان‌های شهرستان‌های همجوار اعزام شدند.

امین باقری  اظهار داشت: شدت طوفان شن که از دیروز در شهرستان آغاز شده است همچنان در این شهرستا ن ادامه دارد و مشکلاتی را برای اهالی شهرستان ریگان به وجود آورده است.

فرماندار ریگان بیان داشت: گردغبار شدید به‌همراه طوفان شن راه ارتباطی 32 روستای ریگان را مسدود کرده که تلاش راهداران جهت بازگشایی این محورها ادامه دارد.

وی ادامه داد: طوفان شدید به‌همراه گردغبار اهالی 150روستای ریگان را که در محاصره گردغبار وطوفان قرار دارند را خانه‌نشین کرده است.

باقری با اشاره به اینکه طرح‌های منابع طبیعی جهت کاهش طوفان در این شهرستان تعطیل شده است، افزود: مالچ‌پاشی که دو سال قبل در این شهرستان آغاز شد به‌مدت یک سال است که این طرح در ریگان تعطیل شده است.

وی اظهار کرد: نیروهای امدادی 21خودروی گرفتار در طوفان شدید شن را امدادرسانی و در شهر ریگان اسکان دادند.

فرماندار ریگان وضعیت شهرستان را بحرانی اعلام کرد و گفت: نیروهای امدادی جهت امدادرسانی به روستاهای گرفتار در طوفان به منطقه اعزام شدند.

باقری تصریح کرد :در صورتی که پروژه‌ها وطرح‌های ملی در زمینه مهار گردوغبار در شهرستان ریگان انجام نشود این شهرستان در زیر شن‌های روان مدفون خواهد شد.

وی خواستار حمایت جدی مسئولان و احیای طرح‌های ملی وبین‌المللی در این شهرستان شد.

به گزارش فارس، تاکنون گردوغبار 16روستا را در ریگان خالی از سکنه و150روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540118 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟