مرگ تلخ یک کولبر در ارتفاعات سرشیو سقز / او از سرما یخ زد
حجم ویدیو: 69.24M | مدت زمان ویدیو: 00:07:42

به گزارش رکنا، کامل کریمیان اظهار کرد: بامداد روز شنبه ۲۳ کولبر در قالب سه گروه در منطقه میشیاو سرشیو گرفتار کولاک برف شده بودند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست امدادرسانی، ۱۵ نفر از این کولبران توسط نیروهای امدادی، سپاه ناحیه سقز، مردم محلی و امدادگران نجات پیدا کرده و به روستای مام سفیدین منتقل شدند.

فرماندار سقز اذعان کرد: پس از انتقال این ۱۵ نفر به مکان امن مشخص شد یک گروه ۶ نفره دیگر از کولبران نیز در این منطقه گرفتار کولاک شده‌اند.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بلافاصله همراه با اهالی روستاهای منطقه و نیروهای امدادی تلاش برای یافتن این افراد را آغاز کردند.

کریمیان اذعان کرد: بعد از چند ساعت تلاش پنج نفر از این افراد سالم پیدا شدند، اما متاسفانه نفر ششم با هویت مشخص بدلیل سرمای هوا در ارتفاعات جان خود را از دست داده بود.

وی با بیان اینکه بدلیل صعب‌العبوری منطقه و تاریک شدن هوا امکان انتقال جسد میسر نشد، عنوان کرد: تیم‌های امدادی تا روشن شدن هوا باید منتظر بمانند سپس عملیات انتقال جسد این کولبر به پایین را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی در مورد وضعیت۲ کولبر دیگر که همراهانشان عصر امروز نجات پیدا کردند وجود ندارد.

پیکر یکی از کولبران پیدا شد/ آغاز عملیات جستجو برای یافتن دو کولبر دیگر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از فوت یک کولبر خبر داد و گفت: عملیات جستجو برای یافتن دو کولبر دیگر آغاز شده است.

محمدباقر محمدی گفت: ۲۰ نفر از این کولبران دیروز توانسته بودند خود را به پایین کوه رسانده و نجات پیدا کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اطلاعاتی که از کولبران دریافت کردیم یکی از کولبران مفقود شده جان خودش را از دست داده است. تیم‌های جستجو شب گذشته در محل حادثه حاضر شده اما موفق نشدند جسد این فرد را پیدا کنند. در حال حاضر تلاش برای یافتن این فرد و انتقال آن به پایین ادامه دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: دو کولبر دیگر نیز همچنان مفقود هستند و تلاش برای یافتن آنها همچنان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 540086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟