مراقب واریز و برداشت های ناشناس به حسابتان باشید / پلیس فتای اصفهان هشدار داد

به گزارش رکنا ، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر واریز وجه توسط فردی ناشناس به حساب وی و سپس برداشت غیر مجاز از آن و مسدودی حساب با شکایت مال باخته، رسیدگی به موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد مدتی قبل اقدام به خرید کارت شارژ با تخفیف ویژه از فروشگاهی تلگرامی کرده که با هدایت وی به درگاه جعلی پرداخت، کلیه اطلاعات کارت بانکی سرقت و حساب وی به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در چنین مواقعی فرد کلاهبردار با استفاده از کارت و حساب بانکی دیگران در فضای مجازی فعالیت می‌کند تا ردی از خود به‌جا نگذارد، کارشناسان پلیس فتا استعلامات لازم را گرفته و متوجه شدند فرد مجرم چندین حساب را به‌عنوان حساب واسط مورداستفاده قرار داده است که سرانجام با یک کار علمی ویژه متهم اصلی شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان توصیه کرد: مهم‌ترین عامل گرفتاری افراد در دام کلاهبرداران اینترنتی و سوءاستفاده از حساب آنان به‌عنوان حساب واسط به علت بی‌توجهی به توصیه‌های پلیس فتا است، بنابراین شهروندان در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به اصالت درگاه دقت کنند تا در دام درگاه‌های جعلی و سوءاستفاده از اطلاعات مالی آن‌ها به‌عنوان حساب واسط گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: اگر به هر عنوان کارت، شماره حساب خود را دراختیار دیگران قرارداده اند قبل از بروز هرگونه مشکل و جلوگیری از سوء استفاده رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟