فرار شکارچیان قوچ در ملایر

به گزارش رکنا، عباس نجاری روز پنجشنبه  بیان کرد: محیط بانان پس از شنیدن صدای شلیک تیر بی درنگ موضوع را به مسوول منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر گزارس داده و وی برای بررسی موضوع با سلاح سازمانی راهی منطقه می شود.

وی ادامه داد: پس از دوربین‌کشی در محدوده شلیک تیر، ۲ تن که با سر و صورت پوشیده بر روی قوچ شکار شده حضور داشتند دیده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: محیط‌بان به شکارچیان نزیک شد و آنها با دیدن مامور یگان حفاظت، بدون دست زدن به شکار با شتاب از محل متواری می شوند.

نجاری اضافه کرد: تعقیب و گریز برای دستگیری شکارچیان آغاز شده و یکی از آنها وقتی خود را در آستانه دستگیری دید برای افزون به سرعت خود اسلحه اش را به زمین می اندازد.

وی گفت: متهمان تا پیش از رسیدن دیگر نیروهای یگان حفاظت با استفاده از تاریکی هوا از منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر گریختند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: اسلحه به دست آمده از شکارچیان با دستور دادستان این شهرستان تحویل مرجع مسوول شد تا مالک آن شناسایی شود.

نجاری ادامه داد: منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر یکی از امن ترین مناطق برای وحوش است و این امنیت بالا نیز به یک معضل برای گونه های جانوری تبدیل شده است.

وی توضیح داد: بالا بودن امنیت موجب کاهش رم کردن گونه ها و کاهش سطح هوشیاری برای واکنش سریع، در زمان مواجهه با خطر شده و شکارچیان نیز با استفاده از این فرصت براحتی گونه را شکار می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟