به گزارش رکنا، پس از گذشت سه روز از زلزله ۶.۸ ریشتری جمعه شب که در شهرستان سیوریجه از توابع استان الازیغ در شرق ترکیه روی داد، شمار جان باختگان به ۴۱ تن و تعداد مجروحان به ۱۶۰۷ تن رسید.

بر اساس این گزارش، در این زلزله ۷۶ ساختمان فرو ریخت، به ۶۴۵ ساختمان خسارت شدید، به ۴۱ ساختمان خسارات متوسط و ۵۰۳ ساختمان خسارت کمی وارد شد.

گروه‌های امدادی در طول این مدت همچنین ۴۵ نفر را از زیر آوار زنده نجات دادند.

طی این مدت استان الازیغ و حومه شاهد بیش از ۸۴۵ پس لرزه بوده که ۵۲ مورد آن بالای ۴ ریشتر اعلام شده است. کارشناسان معتقدند پس‌لرزه‌ها حداقل یک ماه بطول خواهد انجامید و قدرت برخی از آن‌ها می‌تواند به شش ریشتر هم برسد.

به عقیده برخی کارشناسان زلزله فوق جدای از گسل آناتولی شرقی بوده و به همین دلیل ساکنین منطقه باید احتمالا خود را برای زلزله بزرگتری آماده کنند.

ترکیه کشوری زلزله خیز است که بر روی سه گسل بزرگ واقع شده و تاکنون بیش از ۸۰ هزار تن جان خود را در زلزله‌های گذشته از دست داده‌اند.

کلان شهر استانبول با بیش از ۱۵ میلیون جمعیت از سوی گسل آناتولی شمالی که یکی از سریعترین و فعال‌ترین گسل‌های جهان بشمار می‌رود مورد تهدیدی جدی قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 538713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟