آزادی ۶ زندانی با زکات در سمنان

به گزارش رکنا، محسن مسعودیان‌راد اظهار کرد: ۸۷ درصد از زکات مردم استان سمنان در سال جاری صرف امور فقرا و محرومان و ۱۳ درصد صرف پروژهای عام‌المنفعه شده است.

وی با بیان اینکه مردم این استان در ۹ ماه سال جاری ۱۲ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان زکات در قالب مستحبی و واجب پرداخت کردند، تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۷۳۱ خدمات حمایتی به مددجویان و نیازمندان استان سمنان از محل زکات جمع‌آوری‌شده، ارائه‌ شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه از محل جمع‌آوری زکات ۱۰۰ سری انواع جهیزیه به نوعروسان و دختران نیازمند در شرف ازدواج پرداخت شد، تأکید کرد: یک‌هزار و ۵۳۵ خدمات درمانی به نیازمندان از محل زکات استان سمنان ارائه شد.

مسعودیان‌راد از آزادی ۶ زندانی غیرعمد از محل مشارکت مردم استان سمنان از پرداخت زکات خبر داد و گفت: ۱۸ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و ۵۱ واحد دیگر نیز مرمت و مقاوم‌سازی شده است.

وی ارائه ۱۲ هزار و ۸۸۸ کمک‌معیشت به مددجویان از محل زکات با اعتبار پنج میلیارد و ۳۸ میلیون تومان را از دیگر خدمات در حوزه زکات دانست و گفت: سه هزار و ۴۱۰ مورد دیگر در سایر موارد به نیازمندان کمک شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ۱۳ درصد از مجموع مشارکت مردم استان سمنان را مربوط به پروژه‌های عام‌المنفعه دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و مرمت ۶ مسجد، ساخت و مرمت دو حسینیه و فاطمیه و پنج پروژه عام‌المنفعه دیگر در همان منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری‌شده انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟