دستگیری سارق میلیونی انبار سیم و کابل در تهران

به گزارش رکنا ،  20 فروردین‌ماه امسال، پرونده‌ای با موضوع سرقت از انباری با دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای شناسایی سارق یا سارقان ارجاع شد و رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی به پایگاه چهارم دعوت و در تشریح اتفاق رخ‌داده گفت: «ساعت ٩صبح وقتی به انبار مراجعه کردم، متوجه شدم قفل‌های انباری تخریب و از داخل انبار، ٩٣ حلقه کابل، ٦٠ حلقه سیم ساختمانی به ارزش حدود یک‌میلیارد و ٥٠٠‌میلیون ریال سرقت شده است.» در گام بعدی کارآگاهان به بررسی‌های میدانی پرداختند و مشخص شد روز حادثه یک خودروی ریوی سفیدرنگ در محل تردد داشته و جلوی انبار شاکی توقف کرده است. با بررسی شماره پلاک خودرو از سیستم راهور ناجا معلوم شد خودرو متعلق به مرتضی به نشانی خیابان هنگام است. با هماهنگی مقام قضائی مالک خودرو به صورت کتبی و تلفنی به پایگاه چهارم دعوت شد، ولی او مراجعه‌ای نداشت. با گزارش مجدد دستور توقیف خودرو در سیستم پلیس ثبت و درنهایت خودرو در دوم آبان‌ماه توسط کلانتری ١٤٦ حکیمیه بدون سرنشین توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

با توقیف خودروی سواری مالک آن در آگاهی حاضر شد و گفت: «از موضوع سرقت اطلاعی ندارم و خودرو متعلق به من است، ولی بیشتر اوقات در اختیار فرزندم جمال٢١ساله است.» از فرزند او نیز تحقیق به عمل آمد که اظهار داشت: «به مدت دو یا سه‌روز در طول هفته با خودروی پدرم کار می‌کنم و بعد از آن خودرو در جلوی خانه پارک است و از موضوع سرقت اطلاع ندارم.»

ولی بار دیگر تحقیقات پلیسی انجام گرفت که این‌بار جمال با مشاهده شواهد غیرقابل انکار، به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «سرقت را قبول دارم و در دو مرحله اقدام به سرقت کردم و از قبل آمار انبار را داشتم که محل دپوی کابل و سیم است. درِانبار را تخریب و ٩٠ کلاف کابل و تعدادی سیم را بار خودروام کردم و به خانه‌مان بردم. متهم در ادامه به کارآگاهان گفت: «فردای آن روز اموال را به یک ضایعاتی در خیابان احسان بردم و به مبلغ١٥٠میلیون ریال فروختم.»در گام بعدی تحقیقات پلیسی، او اموال سرقتی شناسایی و با دستور قضائی تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه مالخر مراجعه کردند و پس از مراقبت‌های ویژه پلیسی، موفق شدند مالخر اموال سرقتی را به نام عزیز٤٦ساله دستگیر کنند. هر دو متهم با دستور شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ٣٤ تهران روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟