خان عطایی پیر مطبوعات زنجان درگذشت

به گزارش رکنا، مرحوم عطایی متولد ۱۳۰۶ بود و از سال ۱۳۲۷ به استخدام روزنامه اطلاعات درآمده و تا سال ۱۳۸۴ نیز با عشق و علاقه خاص و وافر در عرصه رسانه و خبر فعالیت خود را ادامه داد.

وی در طی فعالیت رسانه‌ای خود، سرپرستی روزنامه اطلاعات در استان های گیلان، مازندران، کرمانشاه و زنجان را عهده دار بود و تا چند ماه اخیر نیز سرپرست روزنامه جام جم در این استان بود.

عطایی که متولد ارومیه و بزرگ شده تهران بود در دوران جوانی، دانشجوی رشته علوم قضایی دانشگاه تهران بود اما بنا به دلایلی ادامه تحصیل نداده و به ندلیل علاقه به نوشتن مطلب به عرصه رسانه وارد شده و فعالیت خود در روزنامه اطلاعات را آغاز کرده بود.

مرحوم عطایی ۱۲ آذر ماه امسال (قریب ۴۰ روز پیش) حین بازدید از چهارمین نمایشگاه مطبوعات در زنجان که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کاسپین برگزار شد با حضور در غرفه ایرنا مرکز زنجان گفته بود: در ایام قدیم، روزنامه ها در تیراژهای بالایی چاپ می‌شد و مردم به صورت تفریحی هم که شده بود روزنامه می‌خریدند و این کار باعث می‌شد تا بازار روزنامه، رونق بگیرید و فعالان در این عرصه فرهنگی، انگیزه برای تلاش بیشتر را داشته باشند اما امروز فضای مجازی، فضای رسانه و مطبوعات را تحت تاثیر قرار داده و تعداد خریداران و روزنامه خوانان کمتر شده است.

مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت مطبوعات، ساعت ۲:۳۰ امروز /دوشنبه/ از مقابل منزل مرحوم واقع در کوی قائم- خیابان بدر به سمت گلزار شهدای پائین، برگزار خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536238 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟